Amerikanci su pojačali kupovinu putem interneta tokom praznične sezone, potrošivši rekordnih 222 milijarde dolara na elektroniku, igračke i druge artikle.I
Prema izveštaju Adobe Analyticsa objavljenom u četvrtak, smanjenje potrošnje između 1. novembra i 31. decembra označava povećanje od 4,9% u odnosu na prethodnu prazničnu sezonu kupovine.
Kupce su privukli veliki popusti, kao i opcije “kupi odmah, plati kasnije”, prema Adobeu.
Ovi podaci doprinose dokazima da Amerikanci i dalje agresivno troše – uprkos tome što su anketarima rekli da im trenutna ekonomska situacija ne ide u korist.
Adobe je ranije izvestio da su kupci samo na “Cyber ponedeljak” potrošili rekordnih 12,4 milijarde dolara na kupovinu putem interneta.
Da bi privukli potrošače, trgovci su se oslanjali na promocije. Adobe je rekao da su popusti za kupovinu putem interneta dostigli rekordne visine ove praznične sezone, dostižući vrhunac od 31% niže cene elektronike, u poređenju sa 25% u 2022. Popusti na igračke su dostigli vrhunac od 28% (u poređenju sa 34% u 2022), dok je odeća dostigla vrhunac od 24% (u poređenju sa 19% u 2022).
Potrošači su se takođe oslanjali na kratkoročno finansiranje. “Kupi sada, plati kasnije” povećalo se za 14% u odnosu na prošlu godinu na rekordnih 16,6 milijardi dolara.
Adobe brojevi nijesu prilagođeni inflaciji. Internet cene pale su 5,3% u odnosu na isti period prošle godine u decembru, prema Adobeu. To znači da je povećanje potrošnje ove praznične sezone vođeno rastućom potražnjom, a ne fluktuacijama cena.