17. Augusta 2023.

Amerikanci pokazali da još uvijek obožavaju motore sa osam cilindara

Vjerovatno prevrćete očima nakon čitanja ovog naslova i kažete „pa kad su prestali da vole V8“, ali zapravo, mnogo toga se promenilo u industriji „preko bare“ tokom poslednje decenije. Svega 15% novih četvorotočkaša na američkom tržištu danas napušta fabriku sa osam cilindara ispod haube, i to se ne odnosi samo na domaće automobilske proizvođače već one iz celog sveta koji posluju u Sjedinjenim Američim Državama.

Čak i bestseler pod imenom Ford F-150 nudi svega jedan motor V8 i čak tri benzinca sa šest cilindara i oni zapravo čine većinu prodaje ovog modela.

Ford nam je nedavno podario novu generaciju modela Mustang i najavio da će njegova karijera biti veoma kratka. Proizvodiće se samo do 2029. godine i biće to poslednji Mustang pokretan motorom sa unutrašnjim sagorevanjem goriva, mada su neki inženjeri rekli da će silazi sa pokretnih traka „sve dok postoji interesovanje i tražnja za njim“.

Nismo sigurni koliko je takva tvrdnja realistična, ali to trenutno nije ni bitno. Amerikanci misle da je ovo poslednji Mustang u konfiguraciji kakvu pamtimo i poznajemo i samim tim su navalili da ga kupuju. Doduše, u izložbeno-prodajne salone će stići tek na jesen, ali Ford uveliko prima narudžbine.

Kako prenose kolege sa sajta The Detroit News, američki proizvođač vozila je do sada primio oko trinaest hiljada narudžbi i čak 67% kupaca se opredelilo za 5,0-litarski V8. Takođe ćemo spomenuti je i svaki četvrti kupac izabrao šestostepeni manuelni menjač, dok je u izboru i desetostepeni „automatik“.

Ford će inače nuditi novi Mustang u nekoliko konfiguracija. Bazni 2,3-litarski EcoBoost pruža 315 konjskih snaga i dostupan je samo sa desetostepenim automatskim menjačem. Ovo zadovoljstvo košta 32.515 dolara, što nam govori da se Mustang odavno udaljio od one formule pristupačnog sportiste.

Ali kao što ova priča pokazuje, većina mušterija želi 5,0-litarski „Coyote“ i dostupan je u verzijama sa 480, 483 i 486 „grla“ kod Mustanga GT, odnosno 500 „konja“ ako se vlasnik odluči za takozvani Dark Horse. GT će vas koštati 43.090 dolara, a Dark Horse, koji stiže sa velikim brojem modifikacija za vožnju na stazi, čak 59.565 najmanjih zelenih novčanica. Ranije nam je rečeno i da će Shelby GT500 biti deo ponude, ali da će debitovati tek za par godina.

Nalik situaciji i sa Chevroletom Camaroom, i kod Mustanga je potražnja eksplodirala onda kada je postalo jasno da će uskoro nestati sa tržišta.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare