Volkswagen je predstavio osveženu osmu generaciju modela Golf ranije ove sedmice i jasno je da se dobitna formula nije promenila u velikoj meri. Nemački bestseler je tokom istorije zadržao one pozitivne karakteristike koje su ga krasile u prošlosti uz par sitnih unapređenja. I ovaj put je zanimljiva strategija Volkswagena da ponovo ne ponudi „običan“ Golf u Sjedinjenim Američkim Državama.
Šta mislimo pod tom tvrdnjom jeste informacija da Jenkiji mogu da kupe samo izdanja GTI i R, a nikako one pristupačnije pakete opreme.
Takva odluka je pala 2020. godine kada je postalo jasno da Amerikanci ne kupuju ona jeftinija izdanja već samo pakete sa boljim performansama. Godina 2021. će biti poslednja za Golf na tržištu „preko bare“ i tada je prodat tek 2.941 primerak, ali je GTI pronašao 6.183 kupca uz još 27 jedinica konfiguracije R. Ovo je inače bio period kada je epidemija virusa korone bila u jeku, pa samim tim brojke nisu preterano realistične, ali i pre toga GTI je bio daleko popularniji od osnovnog Golfa i pored njegove značajno više cene.
Takva je sada situacija i sa osveženom „osmicom“ i GTI i R su ponovo jedini u ponudi, a čitajući američke medije ovih dana, dolazimo do zaključka da ipak postoji veliki broj Jenkija koji žale za njim. I to ne samo sa verzijama dostupnim u ostatku sveta već i zbog odluke Volkswagena da eliminiše šestostepeni manuelni menjač.
Primera radi, kolege sa sajta „The Drive“ kažu da najviše žale za izdanjem nazvanim GTE, a reč je o plug-in hibridu koji kombinuje 1,4-litarski turbobenzinac sa električnim agregatom. GTE je jednako brz kao i GTI zahvaljujući 268 konjskih snaga ispod haube, a pritom je u stanju da pređe do 100 kilometara samo na struju.
Uputili su pitanje nemačkom gigantu zašto ga nema „preko bare“, a dobili su odgovor da bi proces homologacije za američko tržište bio previše skup da bi se opravdala investicija. U suštini, Volkswagen ne misli da može da proda dovoljno GTE-a da bi se ostavio dovoljno veliki profit.
Dok je takva odluka možda i očekivana u današnja vremena kada tržištem dominiraju krosoveri, Volkswagen je dao isto opravdanje i pre desetak godina kada je GTE originalno debitovao i kada su se kompaktni četvorotočkaši prodavali u velikim brojevima.
Nemački proizvođač vozila je inače prošle godine plsirao 329.029 vozila u Sjedinjenim Američkim Državama, a GTI i R su igrali ulogu sa tek 10.689 jedinica, pa je sasvim jasno da su i njihovi dani odbrojani. Najprodavaiji Volkswagen u ovoj državi je bio Atlas/Atlas Sport sa 95.675 zadovoljnih kupaca, a pratili su ga Tiguan (76.228) i Taos (58.889).
AutoRepublika