Postoji ona tvrdnja da u današnja vremena više nema loših automobila već da su svi dobri – neki su samo bolji od drugih.
Amerikanci se neće složiti sa takvom rečenicom i reći će da je Mitsubishi Mirage model koji vi po svaku cenu trebalo zaobilaziti, to jest novac potrošiti na polovnjaka sa značkom Toyote i Honde.
I šta je onda glavni problem ovog mališana? Svakako njegov 1,2-litarski atmosferski motor sa tri cilindra i tek 79 konjskih snaga. Takođe je dobio lošije ocene u testovima sudara i generalno je slabije opremljen.
Ali za sve one koji nemaju dubok džep (početna cena iznosi tek 17.840 američkih dolara za limuzinu, dok je heč skuplji za oko 500 „zelembaća“), a pritom žele nov četvorotočkaš, Mirage je zapravo bio solidan izbor. Jedan bračni par iz američke savezne države Minesote je prešao čak 662.400 kilometara sa svojim hečom, o čemu smo i pisali.
Najveća prodaja je zabeležena 2019. godine kada je isporučeno 26.966 primeraka dok se protekle godine tek 13.220 Jenkija odlučilo za njega. Na kratko se našao u medijima pre nekoliko meseci kada je zabeležio rast prodaje od čak 85% tokom prvih šest meseci ove godine, ali „slava“ je kratko trajala.
Mitsubishi nam je upravo objavio da će Mirage biti poslat u penziju po okončanju ove godine. Vest je potvrdio jedan od zaposlenih po imenu Džeremi Barns i pritom je dodao da će izložbeno-prodajni saloni imati dovoljnu zalihu vozila minimalno do leta 2025. godine. Ova vest je bitna iz još jednog razloga, a to je podatak da „preko bare“ postoje samo dva nova vozila sa cenom ispod 20 hiljada dolara. Mirage je bio jedan od njih dok je preostali Nissan Versa, ali se takođe spekuliše da će i Versa u penziju nakon ove godine.
Mitsubishi još uvek nije objavio koji model će zameniti Mirage, ali bi tu poziciju trebalo da popuni neki novi krosover. Konkretno, priča će da će Japanci pratiti potez Hyundaija koji je model Accent zamenio s „krosoverom“ pod imenom Venue sa nešto više odignutim krovom.
Da li će neko pustiti suzu za ovim mališanom? Sudeći po prodajnim rezultatima, teško da će iko primetiti da ga uopšte više nema, ali ipak ostaje žal što smo izgubiti još jedan pristupačni gradski automobil koji je, povrh svega stizao sa garancijom u trajanju od deset godina ili pređenih 160 hiljada kilometara (zavisno od toga šta pre istekne).
AutoRepublika