Ovakav razvoj događaja mogao bi da označi značajnu promenu za japansko tržište, koje je tradicionalno okrenuto manjim i kompaktnijim vozilima.
Toyota priprema neuobičajen potez – od naredne godine mogla bi da počne uvoz automobila proizvedenih u Sjedinjenim Američkim Državama na japansko tržište.
Zvanično, cilj je da se domaćim kupcima ponudi veći izbor, dok se u pozadini potez dovodi u vezu sa dugogodišnjim pritiscima Vašingtona zbog trgovinskog deficita između SAD i Japana.

Kako piše Nikkei Asia, prvi model koji bi se pojavio u japanskim salonima mogao bi da bude Camry, godinama najprodavaniji automobil u Americi.
U planu su i SUV Highlander, kao i veliki pikap Tundra – modeli koji se trenutno ne nude na domaćem, japanskom tržištu.
Ipak, ostaje pitanje isplativosti, s obzirom na više troškove proizvodnje i transporta iz Severne Amerike.
Slične poteze navodno razmatraju i drugi japanski proizvođači. Honda bi mogla da uveze modele kao što su pikap Ridgeline, SUV Pilot i pojedine električne modele svoje premijum marke Acura, dok se kod Nissana pominju Murano i Pathfinder.
Ključnu ulogu ima i moguća promena propisa. Japansko ministarstvo saobraćaja radi na novom sistemu homologacije koji bi omogućio da se vozila proizvedena u SAD odobre samo na osnovu dokumentacije, bez dodatnih domaćih testiranja.
Ako ova pravila stupe na snagu, već od 2026. uvoz američkih automobila na japansko tržište mogao bi da bude znatno olakšan.
Ovakav razvoj događaja mogao bi da označi značajnu promenu za japansko tržište, koje je tradicionalno okrenuto manjim i kompaktnijim vozilima.
B92.