Da podsetimo, radili su zajedno na platformi električnih sportskih automobila. Postojale su spekulacije da će ovo okončati planove francuske firme za performantni EV, ali sada se čini da će brend u vlasništvu Renaulta umesto toga razviti sopstvenu električnu arhitekturu.
Obraćajući se predstavnicima medija tokom jučerašnjeg javnog debija Renaulta Rafale u Parizu, Luka de Meo, izvršni direktor grupe Renault, potvrdio je da će Alpine zaista raditi na električnoj platformi u svojoj kući. „Imali smo dugu diskusiju i na kraju smo odlučili da napravimo sopstvenu platformu“, rekao je de Meo za Autocar tokom sajma u Parizu gde je Rafale predstavljen. Više o Alpineovim „električnim“ planovima biće otkriveno 26. juna tokom sastanka na dan investitora.
Međutim, de Meo je takođe potvrdio da će postojati više od samo jednog proizvoda koji će biti zasnovan na ovoj novoj arhitekturi, što ima smisla s obzirom na visoke troškove razvoja novih osnova od nule i nedeljenja troškova sa drugom kompanijom. Početni plan kompanije Alpine je bio da lansira električni sportski automobil 2026. godine, ali za sada nije jasno da li bi promena strategije rezultirala odlaganjem lansiranja.
Podsećanja radi, Alpine i Lotus najavili su svoje partnerstvo 2021. godine, koje je trebalo da se fokusira na razvoj zajedničkog električnog sportskog automobila. Međutim, Lotus je odlučio da ne napreduje dalje u projektu, iako je buduća saradnja i dalje moguća. Što se tiče Alpinea, planirano je da kasnije ove decenije postane proizvođač električnih automobila i trebalo bi da predstavi pet novih modela u narednih pet godina.
U svom intervjuu za Autocar, de Meo je potvrdio da su se Alpine i Lotus rastali bez loših osećanja. „Nije bilo trvenja oko stvari jer su se svi osećali kao da je ovo najbolja stvar. To ne znači da nemamo prilike da ponovo sarađujemo“, rekao je on, nagoveštavajući i potencijalnu saradnju između dve kompanije u budućnosti.
AutoRepublika