Novi Alpine A290 na Starom kontinentu ima cilj da parira, između ostalih, i električnom Abarthu 500. To će biti čisto električni „džepni“ sportski automobil opremljen najnaprednijom tehnologijom iz Grupe Renault. Kroz Alpine A290_ β, prikazan nam je veoma veran pregled serijskog modela. Međutim, ono što je zaista važno biće u ispod lima. Mislimo naravno na pogonski sistem.
Osim njegovog spoljašnjeg dizajna ili opreme u smislu udobnosti, bezbednosti i povezivanja, glavni ključ će biti tehnički deo. Novi A290 se razvija na bazi električnog Renaulta 5 E-Tech čiji je razvojni proces takođe u toku i koji je bio ključan za Alpine da proširi svoju ponudu električnim automobilom.
Podržaće ga platforma CMF-B EV, posvećena električnim vozilima na baterije. To je ista platforma koju koristi pomenuti električni Renault 5. Dva elektromotora i jedna baterija biće dostupni u asortimanu A290. „Srce“ prvog električnog Alpinea biće nova baterija od 52 kWh sa ćelijama NMC (nikl, mangan i kobalt) koje će isporučiti specijalista AESC Envision.
Pristupni model biće verzija sa motorom ePT-100. Na višem nivou je verzija sa motorom ePT-160 od 218 KS. Neke nove informacije sugerišu da je razvoj buduće treće verzije, još radikalnije, na dnevnom redu koja bi čak ostavila otvorena vrata za ulazak A290 u svet takmičenja. Autonomija A290 biće oko 400 kilometara prema ciklusu WLTP.
Novi A290 će biti spreman da juriša na tržište 2024. godine. Štaviše, u oktobru te godine bi trebalo da počne proizvodnja koja će se odvijati u Francuskoj u objektu Renault Grupe koji se nalazi u Dueju.
Što se tiče cene, to je nepoznanica. Alpine nije dao detalje o tome. Međutim, najnoviji izveštaji sugerišu da će biti potrebno oko 40.000 evra u konfiguraciji sa najvećim performansama.
AutoRepublika