Ovo je donekle bilo očekivano, podgrejano svim događajima iz nedavne prošlosti, ali ipak svakako predstavlja vijest. I to prenijetu s uzvičnikom! Kako bilo, i u pravnom smislu je sve ozvaničeno i alijansa više ne postoji, odnosno gase se zajednički oformljene kompanije, čak i ona čuvena firma odgovorna za centralizovanu nabavku.
Tog dana je uprava Renaulta objavila sindikatima da “nova pravna akta o upravljanju više ne daju zapravo da se smatra da francuski proizvođač kontroliše japansku kompaniju”. Kao rezultat toga, sva zajednička ulaganja koja su nekada oformljena i koja su poslovala duže od dve decenije, više nisu funkcionalna.
Platforma za zajedničko snabdevanje pet brendova (Dacia, Infiniti, Nissan i Mitsubishi) koju je Karlos Gon oformio 2001. godine je prestala da radi, a toliko toga dobrog je donela alijansi, koja je zahvaljujući sistemu centralizovanog snabdevanja dobijala najatraktivnije tržišne uslove. Samo 2015. godine je, na ovaj način došlo do sniženja troškova za oko 4,3 milijarde evra, ako je za verovati rečima Karlosa Gona, nakon čijeg pritvaranja i svih posledičnih događaja, više nisu objavljivani rezultati zajedničkog poduhvata formiranog zarad nabavke.
Zaposleni u toj firmi se vraćaju na radna mesta u kompaniju koja ih je delegirala u sada ugašeni entitet, što je planirano za decembar. Ali paradoksalno, broj zajedničkih akcija supružnika u razvodu, naprasno raste i nadjačava onu povezanost koja je nekada bila aktuelna. Tako dobismo Mitsubishi Colt kao preimenovani Renault Clio, dok je i ASX ništa drugo nego Captur. Na isti način će i Nissan Ariya biti oslonjena na platformu modela Megane e-tech, dok će i buduća Micra, biti najbliža svojta Renaulta R5-a.
Iako je nekada, u stvari nedavno, Renault držao 43% akcija Nissana, danas su međusobni plasmani uravnoteženi i obe firme poseduju po 15% kapitala jedna u drugoj. Zajedno s formalnim aspektom alijanse, deluje da su zamrli i sinergetski efekti.
Na snazi su samo ugovori o pojedinačnim projektima, kakvih je baš puno u automobilskoj industriji i kakav su donedavno imali PSA i Toyota, a u vezi zajedničkog razvoja sićušana po imenima Citroën C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo. Ford ima sličnu šemu s Volkswagenom pa je platforma modela ID4 poslužila i za novi Explorer, dok je s druge strane VW Amarok samo prepakovani Ford Ranger.