Sve češće smo svedoci da neki vozači idu u kontrasmeru na auto-putu. Bilo da je u pitanju neznanje, nemar ili čudno pomodarstvo, ovakva praksa je neizrecivo opasna, kako za vozače koji čine prekršaj tako i za ostale učesnike u saobraćaju.
Stručnjaci stalno pokušavaju da skrenu pažnju na to koliko štete može izazvati ovakvo ponašanje, ali upozorenja nikad nije previše.
Da se ovo ne dešava samo na auto-putu, kaže i Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja. On je za Telegraf rekao da su ozbiljne nesreće moguće na jednom mestu u centru Beograda, gde signalizacijom nije naznačeno da vozači skreću u jednosmernu ulicu. Konkretno, u pitanju je ugao Brankove i Pop Lukine ulice.
Kako kaže Okanović, oni koji uđu u kontrasmer gde saobraćajnom signalizacijom nije naznačeno da će to učiniti, ne mogu krivično da odgovaraju, čak ni ako dođe do smrtnog slučaja.
“Ukoliko bi ovde neko vozilo greškom skrenulo desno u zabranjen smer i došlo do sudara, postavlja se pitanje da li bi vozač koji je skrenuo u jednosmernu ulicu mogao da odgovara ako nije imao saznanje o tome da je u pitanju jednosmerna ulica”, kaže Okanović.
“Svakako da ne bi morao. Odgovoran bi bio onaj ko je zadužen za održavanje puta i saobraćajnu signalizaciju”, dodaje.
Ipak, kaže da ranije tužioci nisu prepoznavali krivično delo iz člana 295, Nesavestan nadzor nad saobraćajem, ali da se ta situacija polako menja.
“Mnogo je manje slučajeva gde se vodio krivični postupak protiv upravljača puta u odnosu na stvaran broj nezgoda gde je put zaista uzrokovao saobraćajnu nezgodu. Međutim, stvari se u tužilaštvu polako menjaju. Naši tužioci nisu prepoznavali krivično delo iz člana 295 Nesavestan nadzor nad saobraćajem, smatrali su da ukoliko dođe do saobraćajne nezgode samo vozač može biti odgovoran, pa ako vozač nije odgovoran, nije niko. Međutim, ta praksa se polako menja”, naveo je Okanović.