Ideja korišćenja AI u pretrazi je kontraverzna. Generativna AI ima mnogo korisnih primena, ali pretraga, makar trenutno nije jedna od njih. Pretraga služi za istraživanje i traženje informacija na internetu. Google generativna AI je sklona greškama i može sa sigurnošću iznositi netačne informacije kao činjenice.
U protekloj nedelji, bilo je očiglednih primera kako AI pregledi iznose dezinformacije. Na društvenim mrežama lako je pronaći primere gde Google pretraga AI pregledi daju netačne informacije. Na primer, korisnicima se savetuje da stave lepak na picu, da je pileće meso potrebno kuvati samo na 38.8 stepena Celzijusa, da je “tečnost za žmigavce” stvarna, da se uljani požar može ugasiti dodavanjem više ulja i da ne postoji zemlja u Africi koja počinje slovom “K”.
Ideja o brzom sumiranju ili odgovoru pomoću AI u pretrazi ima smisla. Sve je teže dobiti brz odgovor od Google pretrage zbog SEO spama, koji je dodatno pojačan snagom AI za brzo generisanje sadržaja. Ali korišćenje AI za rešavanje tog problema čini se kontraproduktivnim. AI može analizirati informacije, ali nije vrlo dobra u prepoznavanju istine. Takođe, sklona je uzimanju sarkazma sa Reddita kao 100% tačne informacije.
Google AI Search daje loše sažetke pregleda rezultata pretrage
AI jednostavno ne pripada u rezultate pretrage. Ako je tamo, ne bi trebalo da bude na vrhu stranice i uključena podrazumevano. Ovi brzi odgovori bi trebali biti zaseban proizvod – možda chatbot, koji Google takođe ima u svom portfoliu. Međutim, Google je već pokazao da ima odlične ideje o tome kako AI treba koristiti u pretrazi i iskreno, te ideje deluju mnogo korisnije od AI pregleda.
Na Google I/O 2024, kompanija je prikazala nekoliko novih AI funkcija za pretragu koje uključuju višestepeno rezonovanje. Trenutne pretrage su generalno jednostavne, ali Google je pokazao da AI može pomoći u odgovarima na mnogo složenija pitanja. Jedan primer upita bio je: “Pronađi najbolje joga ili pilates studije u Bostonu i prikaži detalje o njihovim ponudama i vremenu hoda od Beacon Hill-a,” na što je AI pregled mogao dati zaista korisne rezultate.
Tu je i planiranje. Korišćenje tradicionalne Google pretrage za planiranje je zahtevan zadatak koji zahteva pregledanje više veb stranica, obavljanje više pretraga i ručno prikupljanje informacija van pretrage. Ali, sa AI, Google izgleda da će biti prilično dobar u davanju osnovnog rasporeda za putovanje, predloga za nedeljne obroke ili brzih preporuka za restorane. AI u suštini samo isporučuje složeniju i sposobniju verziju onoga što je Google već radio.
Nove funkcije su samo verzije Featured Snippets i Knowledge Panels sklone greškama i dezinformacijama, koje Google koristi godinama da radi isto ono što sada radi AI. Ali, pošto AI napreduje tako brzo, malo je verovatno da ćemo se vratiti unazad na ovome. AI je tu da ostane, sviđalo nam se to ili ne, piše 9to5Google.
Benchmark.rs