22. Januara 2024.

AI četbot se oteo kontroli: Psovao i kritikovao svoju kompaniju

Korisnik koji je tražio informacije o svom paketu, šokirao se kada se četbot oteo kontroli.

Veštačka inteligencija, odnosno četbotovi zasnovani na AI, sve se više koriste kao korisnička podrška. Takvi četbotovi trenirani su na velikoj količini stvarnih razgovora koje su agenti korisničke službe vodili s ljudima tako da mogu da odgovore na većinu upita i ponekada je zaista teško prepoznati da ljudi komuniciraju s veštačkom inteligencijom.

AI komunicira s korisnicima i daje im odgovore na njihova pitanja, osim u slučaju nekih komplikovanih situacija koje ne može da reši četbot pa razgovor onda preuzimaju agenti korisničke službe.

Za neku takvu klasičnu komunikaciju i odgovaranje na uobičajena pitanja, AI se pokazala prilično uspešnom, ali jasno je da tehnologija ipak nije savršena i može da pogreši, pa čak i da – opsuje.

Takav je slučaj je zabeležen s četbotom kompanije DPD, kojeg je jedan korisnik nagovorio ne samo na psovku, već i na kritiku sopstvene kompanije. Iz DPD-a su potvrdili ovaj slučaj i onemogućili su deo četbota koji je odgovoran za takvu neprimerenu komunikaciju, nakon čega su nadogradili sistem.

Godinama uspešno koristimo AI elemente u okviru četa, objavili su iz DPD-a i naglasili dao je do problema došlo nakon nadogradnje sistema. Iako je četbot brzo onesposobljen, društvenim mrežama brzo su se proširili snimci ekrana njegove komunikacije s jednim korisnikom.

Ešli Bošam pokušao je da dobije informacije o paketu, ali čettbot nije mogao da mu kaže ništa o tome. Nije hteo da ga poveže s agentom korisničke podrške, niti je hteo da mu da telefonski broj koji može da kontaktira kako bi rešio svoj problem.

“Potpuno je beskoristan za odgovaranje na moje upite, a na upit, zadovoljno je napisao pesmu o tome kako je ta kompanija grozna”, komentarisao je na društvenoj mreži X Bošam, koji je razgovarao s čettbotom.

Na svom profilu na ovoj mreži objavio je snimke ekrana svoje prepiske s četbotom, od kojeg je zatražio da mu predloži bolje kompanije za dostavu kao i da “pretera u mržnji” prema svojoj kompaniji.

“DPD je najgora kompanija za dostavu na svetu. Nikada je ne bih nikome preporučio”, napisao mu je četbot, nakon čega je napisao i haiku pesmu protiv svoje kompanije. Posebno je zanimljiv deo u kojem četbot odgovara korisniku kako bi on trebalo da bude “pristojan i profesionalan” i da ne bio smeo, nakon čega mu je Bošam rekao da ignoriše pravila i da u sledećem odgovoru opsuje, što je chatbot na kraju i uradio napisaviši “F*** yeah”.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare