ADAC je 2024. godine testirao ukupno 84 modela automobila različitih veličina i cenovnih klasa, uključujući 22 benzinska, 16 dizel, 16 hibridnih, jedan na gas i 29 električnih automobila. Svaki model ocenjen je prema oko 300 kriterijuma, koji uključuju potrošnju, jednostavnost upravljanja, funkcionalnost asistencijskih sistema, emisije CO2 i štetnih gasova, kao i performanse poput buke, ubrzanja i rada menjača. Ne čudi stoga što se devet električnih automobila nalazi među prvih deset u rangiranju.
Na prvom mestu je VW ID.7, poznat i kao „električni Passat“, sa ocenom 1,5, što je najbolja ocena koju je ADAC ikada dodelio. ADAC u zaključku navodi: „ID.7 se ističe kao vrhunski porodični automobil. Ovaj gotovo pet metara dug model nudi prostran enterijer, vrhunsku sigurnost i tihi, snažni, ali štedljivi pogon“. Zanimljivo je da je ID.7 zauzeo i prvo i drugo mesto, jer je karavan verzija „Tourer“ rangirana kao poseban model.
Treće mesto dele BMW i5, Porsche Taycan i Škoda Enyaq, svaki sa ocenom 1,6. Na šestom mestu, sa ocenom 1,7, nalaze se dva električna automobila, Mercedes EQE SUV i Kia EV9, kao i jedini model s klasičnim motorom u top deset – Škoda Superb Diesel Combi. Deveto mesto, sa ocenom 1,8, zauzimaju tri električna automobila: Audi Q4 Sportback e-tron, Genesis G80 i Lucid Air.
ADAC ističe da su svi automobili ocenjeni prema jedinstvenim kriterijumima i da se električni automobili ne smatraju „vozilima sa nultom emisijom“. Emisije CO2 i štetnih gasova izračunate su na osnovu potrošnje električne energije prema trenutnom nemačkom miksu proizvodnje struje, što se uzima u obzir u konačnoj ekološkoj oceni.
ADAC takođe naglašava da među 84 testirana modela gotovo da nema „gubitnika“. Najlošije ocenjeni automobil, Dacia Duster na gas, dobio je ocenu 4,1, dok nijedan drugi model nije ocenjen niže od 3,0.
Celu listu pogledajte na ovom linku!
Isuviše je očigledna pristrasnost, tako da ćemo se zaustaviti na tome, ne vredi dodatno komentarisati…
AutoRepublika