5. Jula 2024.

ADAC: Mnogi električni automobili su „(potpuno) pogodni za velike udaljenosti“

Nedostatak sposobnosti za velike udaljenosti se i dalje često navodi kao nedostatak električnih automobila.

Njemački ADAC je iskoristio predstojeću sezonu odmora kao priliku da ispita preko 80 modela električnih automobila da li su pogodni za putovanja.

Prošle sedmice pisasmo o tome da svaki četvrti kupac u Nemačkoj žali zbog kupovine elektromobila, a priču o tome možete pročitati (ili se podsetiti) ovde

Za ocenjivanje su stručnjaci kao osnovu koristili opseg utvrđen u ADAC-ovom Ecotestu. U scenariju odmora, ovo je uključeno u kalkulaciju sa 90 procenata, pošto putnici najkasnije kreću do stanice za punjenje sa preostalim nivoom baterije od oko deset procenata. Ovome je dodat i opseg koji se može puniti na brzom punjaču tokom dvadesetominutne pauze u idealnim uslovima. Ovo daje „ukupni domet“ koji je ADAC definisao kao meru pogodnosti za velike udaljenosti.

Model koji prednjači u oceni ADAC-a je Hyundai Ioniq 6 sa baterijom od 77,4 kWh i pogonom na zadnje točkove, koji ima ukupan domet od 931 kilometar sa jednim zaustavljanjem zbog punjenja. Lucid Air (859 kilometara), BMW iX (835 kilometara), Mercedes EQS (825 kilometara) i EQE SUV (806 kilometara), kao i Polestar 2 (801 kilometar) postižu domet od preko 800 kilometara u testiranim verzijama.

Klub mobilnosti klasifikuje sva vozila koja postižu ukupan domet od preko 750 kilometara sa jednim zaustavljanjem zbog punjenja kao „potpuno pogodne za velike udaljenosti“. Do sada je 13 električnih automobila to postiglo na ADAC-ovom testu. 42 druga vozila sa dometom između 750 i 500 kilometara klasifikovana su kao „pogodna za velike udaljenosti” ili „pogodna za velike udaljenosti sa nešto dužim vremenom punjenja”. Klub potvrđuje da 14 električnih automobila ima „uslovnu pogodnost za velike udaljenosti“ sa dometom od 500 do 400 kilometara.

Prema ADAC-u, samo 14 od više od 80 do sada testiranih električnih vozila, uglavnom malih automobila sa odgovarajućim malim baterijama i malih električnih kombija, mogu se smatrati „teško pogodnim za velike udaljenosti“ zbog svog dizajna, sa manjim dometom od 400 kilometara sa zaustavljanjem zbog punjenja. Na dnu liste nalazi se Fiat 500e sa baterijom od 23,8 kWh, koji pređe samo 233 kilometra uprkos punjenju.

Prilikom kupovine električnog automobila potrošači treba da obrate pažnju ne samo na veličinu baterije, već i na potrošnju energije i vreme punjenja. Vozilo bi takođe trebalo da nudi kontrolu predtemperature baterije – idealno je automatski preko navigacionog sistema i ručno aktivirano. Baterija na pravoj temperaturi je ključna za najveće moguće performanse punjenja kada se brzo puni u hladnim uslovima. ADAC takođe poziva proizvođače da specificiraju WLTP-ovske opsege ne samo na toplim već i na niskim spoljašnjim temperaturama kako bi se stvorila veća transparentnost. Kompletni rezultati testa mogu se naći na sajtu ADAC-a.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare