Stellantis je u velikim problemima.
To i vrapci na granama znaju i o tome smo često pisali prethodnih sedmica, a i meseci. Dok Karloša Tavareša sigurno brine i budućnost brendova kao što su Lancia ili Chrysler, najveća sekiracija se uglavnom odnosi na diviziju Ram. A razlog naravno leži u podatku da je najprofitabilnija, pošto se bavi isporukom samo velikih i skupocenih pikap kamioneta na kojima je zarada veća.
Prodaja Rama na američkom tržištu je pala za čak 26% tokom prvih šest meseci ove godine na 200.793 vozila. Ruku na srce, nije krivac samo model Pickup već i eliminacija malog komercijalnog kombija pod imenom ProMaster City (u Evropi ga poznajemo pod imenom Fiat Doblo) kao i neočekivani pad tražnje za velikim kombijem ProMaster Vanom (Fiatom Ducatom).
Ponuda spomenutog Pickupa se deli na tri različita vozila. Tu je lagani pikap pod imenom 1500 (po kategoriji u kojoj se takmiči), zatim veći HeavyDuty (2500 i 3500) i na kraju teška komercijalna vozila (od 4500 pa na dalje). 1500 je bestseler, ali su 2500/3500 bitniji pošto se prodaju za više novca i samim tim donose veću zaradu.
Sve navedeno je nateralo Stellantis, to jest Ram da osveži 2500/3500 za 2025. godinu. I dalje je reč o skoro identičnom pikapu koji je poslednji put predstavljen u novoj generaciji 2019. godine, ali sa nešto modernijim dizajnom, kvalitetnijim enterijerom i pouzdanom mehanikom. I detalj koji nam sigurno najviše „upada u oči“ je glomazna maska hladnjaka. Da, uvek je bila velika, ali sada se stiče utisak da je preuzeta sa velikog kamiona. Ram kaže da su istraživanja pokazala da je baš maska hladnjaka jedan od detalja na koji vlasnici ovakvih vozila najviše obraćaju pažnju, pa što je veća samim tim je i privlačnost izražajnija.
2500/3500 se takođe može pohvaliti i većim LED farovima i generalno agresivnijim stilom, posebno kod onih pro-terenskih konfiguracija kao što je recimo Rebel (možete da ga vidite na priloženim fotografijama). Ram nam je pokazao fotografiju na kojoj se vide još dve verzije. Beli je takozvani „chassic cab“ i prodaje se bez sanduka, nakon čega vlasnici mogu da ugrade dodatak po želji, dok je crveni jedna od luksuznijih verzija. Firma nam kaže da velike promene stižu i na račun enterijer gde će novi 12,0-inčni monitor zameniti dosadašnji 8,4-inčni.
Najviše smo želeli da vidimo informacije o mehanici, ali američki proizvođač vozila još nije spreman da ih podeli sa nama. Ram 1500 je izgubio dosadašnje motore V8 i zamenio ih je efikasnijim turbobenzincima sa šest cilindara, ali bi 2500/3500 mogli i trebalo bi da nastave da koriste 6,4-litarski V8 sa 410 konjskih snaga.
Za one koji ipak žele da budu glavne baje u selu, tu je i poznati Cumminsov 6,7-litarski turbodizel sa šest cilindara u rednoj konfiguraciji. Do sada se nudio u verzijama 360, 370 i 420 „grla“ i maksimalnih 1.458 Nm obrtnog momenta. Benzinac je dostupan sa osmostepenim automatskim menjačem dok se turbodizel nudi samo sa starijim automatikom sa dva stepena prenosa manje.
Ram obećava da će celokupna ponuda biti predstavljena do kraja godine, dok će isporuke startovati na proleće.
AutoRepublika