Microsoft ima potencijalno genijalnu ideju da poboljša Ray Tracing igre da rade bolje i na starijim, slabijim grafičkim kartama sa manjim VRAM-om
Izgleda da je vreme da oni sa Nvidia GeForce RTX 4060 i sličnim grafičkim kartama postanu uzbuđeni, pošto Microsoft izgleda ima trik u rukavu koji bi učinio da Ray Tracing igre bolje rade i na onim koje imaju manji VRAM i niže specifikacije uopšte. Stvar je u patentu ove kompanije čija se suština plastično ogleda u tome da Ray Tracing svetlosna tehnologija postane manje zahtevna.
Microsoft to planira da uradi optimizacijom, koristeći LOD (level of detail), odnosno sistem nivoa detalja koji se odnosi na složenost predstavljanja 3D modela.
LOD je trik koji se već koristi za olakšavanje grafike na hardveru, a ono što takođe radi je smanjenje kvaliteta slike u određenim delovima ekrana – na primer, udaljenijim objektima – kako bi omogućilo brže frejmove.
U suštini, LOD uzima elemente na koje verovatno nećete biti fokusirani i spušta nivoe detalja tako da nećete ni primetiti nikakvu razliku, ali će GPU sigurno osetiti korist od manje posla. Ista stvar može da bude primenjena na Ray Tracing igre, iako postoji mnogo više tehničke dubine u onome što se ovde prirodno dešava.
Međutim, osnovna ideja patenta koji je primetio Tom’s Hardware je da se smanji kvalitet kako bi se olakšalo opterećenje, bez ikakve primetne razlike u krajnjem rezultatu prikazane slike, naravno u teoriji.
Benchmark.rs