Princeza Dajana imala je 36 godina kada su ona i Dodi Fajed poginuli nakon što je njihov automobil udario u stub u pariskom tunelu 1997. godine.
Francuska organizacija ADMD, koja se zalaže za eutanaziju, objavila je na društvenim mrežama reklamu u vidu postera koja rekonstruiše scenu u pariskom tunelu iz 1997. godine gde je umrla princeza Dajana. Oglas prikazuje sliku oštećenog automobila u tunelu sa natpisom: “Dajana nije odabrala svoju smrt… 2024. trebalo bi da imamo izbor”.
Reklama je izazvala žestoke kritike, a prijatelji pokojne princeze i političari su je opisali kao “odvratnu, podlu i gnusnu”.
“Ovo je okrutno i oportunistički. Dajana je tokom života bila iskorišćavana, a sada se iskorišćava njena smrt”, rekla je za Dejli mejl baronica Roza Monkton, koja je bila bliska prijateljica princeze.
Kensingtonska palata je takođe izrazila ljutnju i užasnutost zbog korišćenja njene tragične saobraćajne nesreće u reklami.
Oglas je povučen nakon niza osuda. Francuska organizacija za eutanaziju priznala je da je “možda uvredila neke ljude” nakon što su se našli na udaru.
“Nakon komentara na društvenim mrežama o kampanji, čiji su vizuelni elementi možda uvredili neke ljude, odlučeno je da se ona odmah povuče. ADMD se izvinjava onima koji su bili šokirani izborom slike”, napisali su u saopštenju.
Podsetimo, princeza Dajana je imala 36 godina kada su ona i Dodi Fajed umrli nakon što je njihov Mercedes udario u stub u pariskom tunelu 31. avgusta 1997. Dajana je ležala teško povređena u olupini automobila i umrla nekoliko sati kasnije u bolnici.
Fotografiju pogledajte OVDE.