17. Februara 2024.

Može da vas spasi: Šta se desi kad dvaput pritisnete ključ automobila?

Sistemi bez ključa, odnosno “pametni ključ”, vrlo su česti u modernim automobilima. Dovoljno je da budete blizu sa ključem na daljinsko upravljanje i možete da otključate i pokrenete automobil, ali to sa sobom onsi određene rizike.

Nemački ADAC je testovima potvrdio da se većina vozila sa radio sistemima kao što su Keyless, Keyless Go ili Keyless Entry i danas mogu lako ukrasti. Proverite ovde da li vaši automobili spadaju u tu grupu.

Posebno su pogođeni vlasnici automobila koji svoja vozila parkiraju ispred kuće, jer lopovi pokušavaju da produže radio signal ključa koji se nalazi negde u kući i tako otvore automobil, a zatim ga pokrenu pritiskom na dugme start/stop. Međutim, postoje različiti načini na koje se možete zaštititi.

Kada su u pitanju ključevi, postoje dve opcije sa kojima možete početi:

* UWB tehnologija: Ako se za radio ključ koriste UWB čipovi (Ultra Wide Band), može se izmeriti vrijeme prenosa signala i tako odrediti udaljenost ključa od automobila. Ako postane jasno da je ključ predaleko, na primer sa produženim radio signalom, tada se automobil ne može otvoriti i pokrenuti. Poslednjih godina sve više modela koristi ovu tehnologiju – tu spadaju Audi, BMW, Jaguar, Kia i VW.

* Senzori pokreta: Nisu baš sigurni kao UWB, ali senzori pokreta u ključu takođe su opcija. Ako se ključ ne pomeri nekoliko minuta, tehnologija bez ključa se isključuje, i ponovo se aktivira samo kad senzori ponovo otkriju kretanje, recimo kad vozač posegne za ključem. Problem je u tome što uvek morate da čekate nekoliko minuta dok se funkcija “bez ključa” ne isključi.

Deaktivirajte “bez ključa” jednostavnim trikom

Ono što mnogi vlasnici vozila ne znaju, jeste da je ponekad vrlo jednostavno isključiti funkciju “bez ključa”. Na primer, u Mercedesu je dovoljan dvostruki klik na dugme za zaključavanje na ključu da se Keyless Go deaktivira. Ako pritisnete bilo koje dugme, funkcija se može vratiti.

Toyota i Mazda takođe nude slične funkcije. Problem je što ne postoji opšti standard koji bi funkcionisao za sve modele ili proizvođače, pa je najbolje da proverite u priručniku ili pitate prodavca da li je moguće upravljati ulaskom “bez ključa” pomoću ključa ili nekog drugog podešavanja.

Alternativa: Za mnoga vozila koja korisniku ne daju mogućnost da sam isključi Keyless, to se može učiniti u radionici. Nedostatak je, međutim, što je tada funkcija trajno onemogućena.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare