Sa gustinom energije od 2.600 Wh/kg, u poređenju sa ograničenjem od 550 Wh/kg litijum-jonskih baterija, očekuje se da će imati prednosti u pogledu težine i zapremine.
Tehnologija baterija se neprestano razvija, ali za sada ne postoji genijalna formula, ona koja bi omogućila domet električnim automobilima veći od 1.000 km. Stellantis sada eksperimentiše sa sumpornim baterijama. Posebno se govori o litijum-sumpornim ili Li-S električnim baterijama, koje je razvila severnoamerička kompanija Lyten.
Glavna prednost je što ovaj tip baterije ima teoretski kapacitet skladištenja osam puta veći od konvencionalne litijum-jonske baterije. U teoriji se spominju brojevi do 2.000 kilometara sa jednim punjenjem.
Konstrukcija ovih baterija omogućava smanjenje tekućih troškova, jer se radi o jedinjenju koje je lakše dobiti od drugih. Sa gustinom energije navedenom na 2.600 Wh/kg, u poređenju sa ograničenjem od 550 Wh/kg litijum-jonskih baterija, očekuje se da će imati prednosti u pogledu težine i zapremine.
Ali nije sve tako jednostavno. Problem koji se ogleda u prvim testovima je taj što su se tokom ciklusa punjenja i pražnjenja veoma brzo degradirale, do te mere da su postale komercijalno neodržive.
Iako rade mnogo bolje na visokim i niskim temperaturama, istina je da naučnici još nisu uspeli da ih osposobe da izdrže više od 100 ciklusa pražnjenja, a da pritom ne izgube većinu svojih svojstava, a samim tim i sposobnost skladištenja energije.
Startap Lyten je sada objavio da je uspeo da održi bateriju u optimalnom stanju nakon više od 1.000 procesa punjenja i pražnjenja, zahvaljujući upotrebi poroznih grafenskih kaveza koji pokrivaju sumpornu katodu, pozitivni pol u bateriji.
Ovo bi omogućilo da se ispune Stellantisovi ciljni rokovi, jer se automobilski gigant nada da će moći da plasira automobil sa ovom tehnologijom do 2025. godine.