U Kini cene za ID.6 počinju od oko 34.000 evra, dok u Nemačkoj ID.4 sa manjim međuosovinskim rastojanjem startuje od 40.335 evra.
Nemački prodavac automobila umešan je u veliku pravnu bitku zbog svoje odluke da uveze 22 primerka Volkswagena ID.6 iz Kine. U pitanju je Gregori Brudni, koji je video ID.6 i pomislio da će se dopasti njegovim kupcima.
On tvrdi da je legalnim kanalima kupio vozila od kineskog proizvođača VW-FAW (nemačko-kineske kompanije). Razlog? Naravno, cena.
Dok prosečna cena novih električnih vozila u Nemačkoj nastavlja da raste, jaka konkurencija u Kini dovela je do značajnih popusta, piše Revijahak. Na primer, VW je Kini prodavo ID.3 za samo 16.000 evra, u poređenju sa početnom cenom od 40.000 evra u Nemačkoj.
Slično, ID.7 Vizzion startuje od 30.800 evra, dok u Nemačkoj košta skoro duplo više, tačnije 56.995 evra.
ID.6 je ekskluzivno dostupan u Kini kao deo brzorastuće ID serije nemačkog brenda. Prodaje se u dve verzije, ID.6 X i ID.6 Crozz.
U Kini cene za ID.6 počinju od 259.888 juana oko 34.000 evra, dok u Nemačkoj ID.4 sa manjim međuosovinskim rastojanjem startuje od 40.335 evra.
Pošto je ID.6 iz Kine veoma sličan modelima koji se prodaju u Nemačkoj, a automobili koje je kupio bili su namenjeni izvozu, trgovac je zaključio da će ih lako pripremiti za prodaju na domaćem tržištu.
Kako izveštava Automobilwoche, nakon nekoliko podešavanja i ažuriranja softvera, državni organi bili su spremni da odobre vozila, a on je mogao da ih legalno proda.
Međutim, kada je pokušao da oglasi vozila za prodaju, reagovao je VW i naložio privremenu zabranu prodaje. U kasnijoj presudi, sud je odlučio da vozila treba da budu konfiskovana, a sada VW želi da budu uništena.
Trgovac uzvraća da, pošto je vozila legalno uvezao i dobio odobrenje nemačkih vlasti, ne bi trebalo da bude problema.
Vozila proizvedena u Kini trenutno su jeftina, zahvaljujući niskim troškovima proizvodnje (ID.6 se pravi u Kini) i tekućem “ratu cena” na kineskom tržištu. Zbog toga, trgovac veruje da može da proda ova vozila po konkurentnoj ceni, uprkos svim troškovima koje je imao transportujući ih u Nemačku.
Sada Brudni veruje da VW pokušava da od njega napravi primer kako bi odvratio druge da pokušavaju da uvezu vozila kineske proizvodnje. Brudni je uložio žalbu na presudu i veruje da ima jak slučaj, ali izgleda da je presedan protiv njega.
Naime, nemački sud je 2021. presudio u korist Hyundaija u sličnom slučaju, u kojem su njihova vozila uvezena radi preprodaje iz istočnoevropskih zemalja (van EU). U tom slučaju, kao i u ovom, proizvođač automobila se oslonio na zakon o žigovima da spreči prodaju uvezenih vozila.
Konačno, VW tvrdi da evropski automobili imaju drugačiju kalibraciju sistema, SOS pozive, a očigledno je i ceo sistem garancije pod znakom pitanja. Iako se ideja čini primamljivom, uvoz takvih automobila iz Kine može stvoriti ozbiljne probleme čak i samim korisnicima.
E sad, zašto je tolika razlika u cenama, to je druga priča.