Kompanije koje stoje iza društvenih mreža su prošle godine zaradile više od 11 milijardi dolara od oglašavanja maloletnicima u SAD, prema studiji sprovedenoj na Harvardu.
Istraživači kažu da nalazi pokazuju potrebu za vladinom regulacijom društvenih medija, jer kompanije koje žele da zarađuju od dece koja koriste njihove platforme nisu uspele da se samoregulišu.
Oni napominju da bi propisi, kao i veća transparentnost tehnoloških kompanija, mogli pomoći u ublažavanju štete po mentalno zdravlje mladih.
Da bi se došlo do zarade, istraživači su koristili procenjeni broj broj korisnika mlađih od 18 godina na platformama Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, X i YouTube u 2022. godini.
Same platforme ne objavljuju javno koliko novca zarađuju od maloletnika.
Prema studiji sa Harvarda, YouTube je ostvario najveći prihod od oglasa koji se prikazuju mlađima od 12 godina (959,1 miliona dolara), a slede Instagram (801,1 milion dolara) i Facebook (137,2 miliona dolara).
U međuvremenu, Instagram je ostvario najveći prihod od oglasa od korisnika starosti od 13-17 godina (4 milijarde dolara), a slede TikTok (2 milijarde dolara) i YouTube (1,2 milijarde dolara).
Istraživači takođe procenjuju da je Snapchat najveći deo svog ukupnog prihoda od reklama u 2022. ostvario od korisnika mlađih od 18 godina (41%), a zatim idu TikTok (35%), YouTube (27%) i Instagram (16%).
B92.