Planovi skoro svih ključnih političkih igrača u Evropi zasnivaju se na povećanju prodaje električnih automobila. Ali na nekim tržištima može doći do preokreta
Nemačka ukida subvencije za prodaju električnih automobila, što će sigurno rezultirati zahlađenjem tržišta, a čini se da pad prodaje čeka i Švedsku. Industrijska organizacija Mobility Sweden sumirala je 2023. godinu i istovremeno dala prognozu za 2024.
“Poslednjih godina svedoci smo pozitivnih pomaka u pogledu elektrifikacije švedskog tržišta putničkih automobila. Stoga je zabrinjavajuće da je tempo elektrifikacije usporen 2023. godine i da se očekuje da će po prvi put njihov udeo u prodaji opasti. Sada su potrebne vladine mere za podsticanje prodaje električnih automobila na privatnom tržištu”, kaže Matijas Bergman, izvršni direktor Mobility Sweden.
Prošle godine u Švedskoj je registrovano ukupno 665.023 novih putničkih automobila, od čega su skoro 39 odsto bili električni automobili. Sada Mobility Sweden veruje da će se stopa elektrifikacije usporiti.
Švedska je u recesiji koja teško pogađa i domaćinstva i kompanije, naglašava Mobility Sweden. Istovremeno, vladinom akcionom planu za klimu nedostaje jasan pravac, što dodatno povećava neizvesnost.
Kada je reč o električnim automobilima, predviđa se da će udeo pasti sa ovogodišnjih skoro 39 odsto na 35 odsto. Mobility Sweden zasniva svoje prognoze na slaboj potražnji među privatnim kupcima i udelu električnih automobila u ukupnim narudžbinama, uz nedostatak konkretne politike.
Da li je vest iz Švedske najava “hlađenja” celog evropskog tržišta? Vreme će pokazati…