Ukoliko bi se sa novog naloga “zapratio” isključivo sadržaj poput mladih gimnastičarki i influenserki, Instagram bi takvim nalozima nudio kombinaciju video snimaka koji prikazuju decu ali i uznemirujućeg sadržaja seksualne prirode, otkrili su novinari američkog lista
Instagram nudi video sadržaje seksualne prirode i sadržaje koji seksualizuju decu ukoliko njegov algoritam zaključi da će dati korisnički nalog to interesovati, zaključio je “Volstrit džornal” nakon iscrpnog testiranja.
Novinari američkog medija su svoju hipotezu testirali tako što su na potpuno novim telefonskim uređajima instalirali Instagram, i na njemu “zapratili” isključivo mlade gimnastičarke, navijačice i tinejdžerske i mlađe influensere.
“Instagramov sistem je tim probnim nalozima poslužio strašne doze problematičnog sadržaja, uključujući rizične snimke dece, kao i otvoreno seksualne video snimke za odrasle – ali i reklame za neke od najvećih američkih brendova”, navodi se u izveštaju.
Test je sproveden nakon što su novinari primetili da značajnu količinu pratilaca naizgled naivnog sadržaja poput mladih gimnastičarki čine odrasli muškarci, kao i da su isti ti pratioci često iskazivali interesovanje za seksualni i pedofilski sadržaj.
Pored “običnih” reklama za kompanije poput “Diznija”, “Volmarta”, pa i samog “Volstrit džornala”, test nalozima novinara su se nudile i one koje promovišu prenose uživo golotinje, salone za masažu koje nude “srećne završetke” i onlajn botove za seksualno ćaskanje, ističe “Volstrit džornal”.
Kanadski Centar za zaštitu dece zasebno je sproveo slične testove, i dobio slične rezultate.
Profit pre morala
Meta je odbila da komentariše zašto su algoritmi iza Instagramove video sekcije “Rils” sastavljali kompilacije snimaka koji, zasebno, prikazuju decu i seks, ali je portparol kompanije u odgovoru za “Volstrit džornal” rekao da Instagram uklanja ili smanjuje vidljivost oko četiri miliona snimaka koji mesečno budu objavljeni, a za koje se sumnja da krše pravila platforme.
Međutim, sadašnji i bivši zaposleni u Meti rekli su za “Volstrit džornal” da je sklonost Instagram algoritama da zainteresovanim korisnicima prikazuju sadržaj seksualizovanja dece bio interno poznat problem.
U analizi sprovedenoj neposredno pre uvođenja “Rilsa”, koji je bio osmišljen kao Instagramov odgovor na popularnost TikToka, Metino osoblje zaduženo za bezbednost je upozorilo da će “Rils” prikazivati snimke dece uz neprikladan sadržaj, prema rečima dvoje bivših zaposlenih.
“Ili ćemo pojačati mogućnosti za otkrivanje problematičnog sadržaja, ili nećemo promovisati bilo kakav sadržaj sa maloletnicima”, opisao je bivši šef politike za mlade u Meti, Vaišnavi J, dilemu sa kojom se kompanija tada susrela.
Na kraju, kaže bivši direktor, Meta nije uradila ni jedno od ova dva.
Dokumenti kompanije u koje je “Volstrit džornal” imao uvid pokazuju da je zaduženima za bezbednost mahom zabranjeno da unose promene na platformu koje bi mogle značajnije umanjiti dnevni broj aktivnih korisnika, dodaje američki medij.
“Volstrit džornal” napominje da je u avgustu obavestio Metu o svojim nalazima, ali dodaje da je naknadno testiranje koje su u naredna dva meseca sproveli njegovi novinari i zaposleni u Kanadskom Centru za zaštitu dece davalo iste rezultate.
Kanadska neprofitna organizacija je sredinom novembra saopštila da Instagram i dalje redovno nudi ono što je opisala kao sadržaj u kojem “odrasli i deca seksualno poziraju”.
Ta organizacija je takođe otkrila da Instagram redovno servira video snimke i slike odevene dece koja se takođe pojavljuju u digitalnoj bazi podataka Nacionalnog centra za nestalu i zlostavljanu decu.
Grupa je rekla da zlostavljači dece često koriste slike devojčica kako bi reklamirali ilegalni sadržaj za prodaju na forumima “dark veba”.