15. Novembra 2023.

Stiže novi SUV Dacia Bigster, šta možemo da očekujemo

Rumunski proizvođač se sve bolja kotira na evropskom tržištu, a dolaskom Bigstera očekuje se da će Dacia biti još traženija među kupcima.

Dacia je više nego uspešno promenila svoj identitet. To više nije (isključivo) niskobudžetni brend za tržišta u razvoju, a još manje brend poznat po bezličnim i izuzetno jeftinim modelima. Ponuda je sada atraktivnija, vizuelni identitet takođe, a i cene su porasle.

Ipak, modeli rumunskog proizvođača su i dalje jeftiniji od potencijalnih rivala. Sa druge strane, vrh ponude u SUV segmentu trenutno im je Duster, jedan od modela koji donekle nosi gene one nekadašnje, jeftinije Dacie.

Za sve koji žele nešto više od pristupačne “radne mašine”, iz Rumunije uskoro stiže Bigster.

Model je najavljen pre par godina istoimenim konceptom, dužine velikodušnih 4,6 metara. Upravo je ovaj koncept otkrio novi logo brenda postavljen na atraktivniju prednju masku.

Šta možemo očekivati od serijske verzije, pokazivali su mnogi predlozi nezavisnih dizajnera amatera, ali svi sa gotovo istim rešenjima. Tako je predviđena ugradnja konvencionalnih farova u odnosu na koncept, jednostavnije oblikovanih branika i najverovatnije felni tradicionalnijeg dizajna.

Sa druge strane, ostaće agresivan i pre svega robustan izgled sa izbočenim branicima i naglašenim ivicama, kao i rešenje sa spojenim pragovima i plastičnim ukrasima.

Takođe, okovi vrata, sakriveni plastičnom zaštitom, ostaju prepoznatljivi detalj brenda Dacia, a preuzeće ih Bigster.

Kada je u pitanju kabina, sasvim je jasno da će Bigster biti najkomforniji model marke do sada. Gotovo je izvesno da će postojati verzija sa sedam sedišta, a komandna tabla bi mogla da bude veoma slična onoj kod novog Dustera, koji tek treba da debituje.

Međutim, treba uzeti u obzir i troškove jer Bigster mora ostati pristupačan.

Mnogi će biti zainteresovani za mogućnost da bazična verzija bude lišena nepotrebnih dodataka, kao što su centralni ekran ili skupi sistemi pomoći vozaču. Ako se to dogodi, Bigster bi mogao da bude pravi hit na tržištima poput našeg, gde mnogi još uvek kupuju automobile na metar.

Sa druge strane, Extreme verzija će sigurno biti nakrcana opremom i stilski vrhunac modela.

Buduća najveća Dacia će u svom asortimanu svakako imati “avanturističke” dodatke, poput krovnih nosača i druge opreme koja otvara raznovrsne mogućnosti korišćenja.

Ispod haube treba očekivati modernije motore. U ponudi će biti 1.2 trocilindraš kompanije Renault, u vidu blagog hibrida, zatim klasičan hibrid i, najverovatnije, bi-fuel verzija sa instalacijom za pogon na plin. Dizel je, na žalost mnogih, prošlost.

Iako je skoro veličine Kodiaqa, ovaj model je postavljen na istu CMF-B mehaničku platformu kao i manji modeli koncerna. Takođe će deliti mnoge komponente sa novim Dusterom, tako da se očekuje da će imati veoma konkurentnu cenu.

Ako se uzme u obzir da Duster trenutno startuje sa oko 20.000 evra, realno je očekivati da će cena novog Dustera skočiti za najmanje 5 odsto, na otprilike 21.000 evra.

Bigster bi, sa druge strane, mogao da ima osnovnu cenu oko 23.000 evra, što bi ga činilo odličnom opcijom. Podsetimo, novi Duster stiže sledeće godine, a Bigster nekoliko meseci kasnije.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare