Svaki šesti prodati automobil u Evropi je Dacia, a u 2022. je širom sveta prodala 573.800 vozila, u poređenju sa Citroenovih 700.000. Ove dve marke sada vode ljutu bitku za svakog kupca.
Bivši izvršni direktor je zamislio Citroen kao marku pristupačne mobilnosti, predstavivši Ami urban mobility, ali i dijametralno suprotni i ujedno vodeći crossover C5 X po visokoj ceni, spremivši sve za Citroen e-C3.
U pitanju je konkretniji, broj veći, moderniji, opremljeniji i na kraju povoljniji gradski EV od trenutno najpovoljnijeg “strujaša” u Evropi – Dacije Spring.
Potpuno novi e-C3 iznova definiše pojam pristupačnog električnog automobila, jer sa subvencijom košta 18.000 evra, dok Dacia zbog proizvodnje u Kini ostaje bez podsticaja u Francuskoj, pa će od 2024. godine koštati 20.000 eura.
Dacia Spring će tako izgubiti titulu najpristupačnijeg električnog automobila u Evropi, posebno kada Citroen na tržište uvede verziju e-C3 sa baterijom manjeg kapaciteta, čija će cena otići sa subvencijom i na 15.000 evra.
Novi e-C3 je automobil B segmenta sa 4 metra dužine, dok omaleni Spring ima tek 3,7 m. Spring je takođe uskraćen za sistem upozorenja pri skretanju u drugu traku kao i za automatsko kočenje pri detekciji pešaka, što Citron ima u osnovnom paketu.
Dalje, Spring dolazi sa dosta manjom baterijom od 26,8 kWh i dometom od 230 km, dok novi e-C3 ima 44 kWh bateriju i može preći 320 km. Također, Citroen ima jači elektromotor od 113 KS, dok Dacia daje tek 45 KS ako poredimo ”trenutno” ulazne verzije.
Dok se dva električna vozila razlikuju po specifičnostima proizvoda, filozofije njihovih krovnih marki imaju mnogo više zajedničkog. Citroen smanjuje troškove svojih proizvoda, što je ključno za njegovu ulogu predvodnika Stellantisovog francuskog prodora na evropskom tržištu pristupačnih modela.
Naravno, jasno se navodi da će se novi e-C3 sklapati u Evropskoj uniji, dok se Spring proizvodi u Kini, što je najveća prednost koju ima francuski proizvođač.