U trijumfalnom povratku svojim korenima, Ducati je predstavio Superquadro Mono jednocilindarski agregat, obeležavajući značajnu prekretnicu tri decenije nakon legendarnog Supermono 550. Ovaj agregat dolazi sa zapreminom od 659 kubika, ima priznati Desmodromic sistem, i postavlja novi standard za performanse unutar svoje kategorije.
Izveden od jedinice koja pokreće Panigale 1299, dvocilindarskog Superquadro motora od 1.285 kubika. Nasledio je kritične elemente, uključujući klip prečnika 116 mm, dizajn komore za sagorevanje, usisne ventile od titanijuma prečnika 46,8 mm, čelične izduvne ventile od 38,2 mm i Desmodromic sistem, koji eliminiše ograničenja nametnuta oprugama ventila i omogućava izuzetno podizanje ventila.
Naziv Superquadro aludira na izvanredan odnos otvora i hoda, omogućavajući motoru da postigne visoke nivoe obrtaja tipične za trkačke motore. U slučaju Superquadro Mono, ovaj odnos iznosi 1.86, zahvaljujući impresivno kratkom hodu od 62,4 mm. Rekordni otvor od 116 mm omogućava ventile većeg prečnika, poboljšavajući performanse uz zadržavanje preciznosti kroz Desmodromic sistem. Kao rezultat toga, Superquadro Mono isporučuje maksimalnu izlaznu snagu od 77,5 KS na 9.750 o/min, postižući prekretnicu bez presedana za jednocilindarski drumski motor. Obrtni moment je podjednako impresivan, sa maksimumom od 6,4 kgm na 8.000 o/min, nudeći linearnu i upotrebljivu isporuku snage uz pridržavanje strogih standarda Euro 5 homologacije. U trkačkoj konfiguraciji sa Termignoni izduvnim sistemom, ovaj agregat dostiže neverovatnih 84,5 KS na 9.500 o/min.
Štaviše, široj publici biće dostupna dekonstruisana verzija Superquadro Mono jedinice.
Ovaj izuzetan motor se oslanja na napredne materijale i tehnička rešenja za poboljšanje performansi i minimiziranje težine. Klip prečnika 116 mm, koji podseća na one koji se nalaze na trkačkim motorima, usvaja dizajn “kutije u kutiji”, kombinujući krutost i smanjeno trenje kroz bazu sa dvostrukim rešetkama. Klip ima površinski DLC premaz koji obezbeđuje izdržljivost. Stepen kompresije motora je 13,1:1.
Desmodromic sistem je opremljen DLC površinskim premazom za smanjenje trenja i poboljšanje otpornosti na zamor. Distribucijom se upravlja kroz mešoviti “tihi” sistem zupčanika/lanca.
Isporuka goriva je olakšana jednim kućištem leptira za gas ovalnog preseka prečnika 62 mm. Uključuje ubrizgivač ispod gasa koji kontroliše ride by wire sistem. On nudi tri različita režima snage (visok, srednji, niski) za prilagođavanje performansi motora različitim uslovima vožnje.
Kućišta motora imaju aluminijumski vodeni omotač oko cevi cilindra, poboljšavajući smanjenje težine i efikasnost hlađenja. Komponente legure magnezijuma, kao što su kvačilo, alternator i poklopci glave, dodatno minimiziraju težinu motora uz održavanje mehaničke čvrstoće.
Asimetrična radilica je podržana diferenciranim glavnim ležajevima radi smanjenja težine, a ravnoteža motora je obezbeđena kroz dva balansirajuća protivvratila, eliminišući neželjene sile ili momente i omogućavajući rad velike brzine uz minimalne vibracije.
Šestostepeni menjač ima trkačke odnose inspirisane iskustvom na Panigale V4 motociklu, sa jedinstvenom prvom brzinom za optimalne performanse u sporim krivinama. Kvačilo koristi progresivnu hidrauličku kontrolu, obezbeđujući smanjen napor poluge i olakšavajući intuitivno ponašanje pri kočenju i proklizavanje tokom ulaska u krivinu.
Menjač može biti opremljen Ducati kvikšifterom, koji koristi magnetni senzor za poboljšanu tačnost i pouzdanost u poređenju sa tradicionalnim sistemima.
Glavne tehničke karakteristike Superquadro Mono jedinice:
– Vertikalni jednocilindarski motor, zapremine 659 kubika.
– Otvor x hod 116 x 62,4 mm.
– Stepen kompresije 13,1:1.
– Maksimalna snaga 57 kW (77,5 KS) na 9.750 o/min – 84,5 KS na 9.500 o/min sa Termignoni trkačkim izduvnim sistemom.
– Maksimalni obrtni moment 63 Nm (6,4 Kgm) pri 8.050 o/min – 6,8 Kgm sa Termignoni trkačkim izduvnim sistemom.
– Euro 5+ homologacija
– Mešoviti lančani zupčanik Desmodromska distribucija sa duplom bregastom osovinom iznad glave, 4 ventila po cilindru. Usisni ventili od titanijuma od 46,8 mm, izduvni ventili od 38,2 mm.
– Asimetrična radilica postavljena na glavne ležajeve diferenciranog prečnika.
– Dvostruko balansno vratilo sa kontrolnom funkcijom pumpi za vodu i ulje.
– Šestostepeni menjač sa mogućnošću ugradnje Ducati kvikšiftera.
– Zamena ulja postavljena na 15.000 km.
– Provera i eventualno podešavanje zazora ventila podešenog na 30.000 km.
Motomagazin.rs