R18 kruzer je pomerio bavarski brend izvan uobičajene ponude avanturističkih i sportskih motocikala i bio je dobro prihvaćen. A ako je verovati novim izveštajima, BMW je ponovo spreman da proširi svoju liniju neizbežnim uvođenjem novih R12 modela.
BMW je u maju predstavio R12 nine T, koji će biti naslednik decenijskog R nine T i njegovih različitih iteracija. Štaviše, druga varijanta, jednostavno nazvana R12, je predstavljena kroz dokumente o odobrenju, što ukazuje na usklađenost sa standardima koji omogućuju njegovu prodaju u Evropi i Velikoj Britaniji.
R12 će donesti dizajn sličniji kruzeru, pozicionirajući se odmah ispod R18 u BMW-ovoj liniji i nudeći konkurenciju za motocikle kao što je Harley-Davidson Nightster. Ovo očekivanje je pojačano izjavama bivšeg šefa dizajna BMW-a, Edgara Hajnriha, koji je, na pitanje evropskog novinara o potencijalima za više modela R12, zagonetno odgovorio: “Ne smem da govorim o budućim motociklima, ali možda to je dobra ideja.” Ovaj odgovor se široko tumači kao potvrda budućih varijanti R12.
Nedavno objavljeni dokumenti takođe otkrivaju prve zvanične specifikacije za R12 nine T. On će ponuditi tri različite izlazne snage kako bi se prilagodili evropskim propisima i pridržavali se zahteva za A2 motocikle u Velikoj Britaniji.
I R12 i R12 nine T će deliti ključne komponente, uključujući motor i okvir. Ispod haube ćete pronaći BMW-ov vazdušno hlađeni bokser tvin motor od 1.170 kubika, sposoban da isporuči maksimalno 107,3 KS u vrhunskom modelu R12 nineT. Ova snaga se postiže pri 7.000 obrtaja u minuti, 250 obrtaja u minuti niže od trenutnog maksimuma i povezana je sa maksimalnim obrtnim momentom od 115 Nm na 6.500 obrtaja u minuti. Druga varijacija R12 nine T će ponuditi motor od 94 KS i 109 Nm kako bi ispunio uslove licence, a ograničena verzija od 47 KS takođe je dobila odobrenje.
Nasuprot tome, R12 u stilu kruzera je ekskluzivno dostupan sa opcijama motora od 94 KS i 47 KS. Ovi dokumenti nagoveštavaju impresivnu maksimalnu brzinu za R12 nine T sa punom snagom, procenjenu na 215 km/h.
I R12 i R12 nine T dele međuosovinsko rastojanje od 1.520 mm, što ukazuje na njihovu zajedničku šasiju i motor. Međutim, R12 je duži na 2.200 mm u poređenju sa R12 nine T od 2.130 mm. Ovo je delimično zbog veće prednje felne od 19 inča na R12, uz zadnju felnu od 16 inča, što doprinosi njegovom stavu u stilu kruzera. Nasuprot tome, R12 nine T ima sportski izgled s felnama od 17 inča na oba kraja.
Felne R12 su takođe uže od R12 devet T, sa prednjom i 150/80×16 zadnjom gumom 100/90×19, za razliku od 120/70×17 prednjih i 180/55×17 zadnjih guma na R12 nine T. .
Dodatne razlike u dimenzijama otkrivaju da je R12 40 mm uži preko upravljača, ali ima upravljač koji je 40 mm viši u poređenju sa R12 nine T.
Što se tiče težine, R12 nine T je lakši od ta dva, sa 222 kg sa punim rezervoarom goriva, dok je R12 kruzer nešto teži sa 229 kg u istom stanju. BMW entuzijasti mogu da očekuju više R12 varijanti u budućnosti, uključujući zamene za R nine T Scrambler i R nine T Urban G/S, kao i turing krizer varijantu.
Motomagazin.rs