1. Novembra 2023.

Obnovljena modelna linija Triumpha Tigera 900

Poznati proizvođač motocikala kog mnogi svrstavaju u premijum segment, Triumph je za modelnu 2024. godinu inovirao ponudu modelne linije Tigera 900, pa će kupci između ostalog, moći da računaju i na motore s 13% više vatrene moći u odnosu na prethodnu verziju.

Triumph Tiger 900 GT za modelnu 2024. godinu, u izdanjima GT Pro i Rally Pro je pokretan istim vodeno hlađenim motorom s 12 ventila, dve bregaste osovine i tri cilindra. Radna zapremina agregata iznosi 888 kubnih centimetara. Prečnik i hod klipa su 78,0 i 61,9 milimetara, dok je kompresioni odnos 13:1.

Konstruktor objavljuje da novitet raspolaže sa 106,5 kočenih konjskih snaga pri 9.500 obrtaja radilice u minuti i skoro 90 njutn metara najvišeg obrtnog momenta na 6.850 o/min. Poređenja radi da navedemo da su varijante Tigera 900, za ovu modelnu godinu donosile 93,7 „konjića“ na 8.750 obrtaja i 87 njutn metara pri 7.250 o/min.

Ovo je postignuto zahvaljujući suštinskom osavremenjavanju motora koje je započeto novim klipovima, novog glavom cilindra i taze bregaste osovine (kako za usis, tako i za izduv). Novi su i usisne trube, pošto pričamo o Triumphu, da se tako izrazimo.

Agregat je spojen sa šestobrzinskom transmisijom s kliznim i asistiranim kvačilom i ovo važi za sva tri modela iz linije Tigera 900. Verzije GT Pro i Rally Pro pružaju sistem brze izmene stepena prenosa u oba smera i proizvođač je taj sistem nazvao Triumph Shift Assist. Za novu modelnu godinu, celapaleta dobija nov sistem za odvod izduvnih gasova.

Triumph Tiger 900 GT i GT Pro računaju na sistem oslanjanja koji je razvila firma Marzocchi. Integriše dve okrenute viljuške od 45 milimetara s potpuno prilagodljivim punjenjem. Nazad se nalazi sistem s adaptivnim predopterećenjem i odskokom. Hod oslanjanja napred iznosi 18 centimetara, dok je nazad 17 santima.

Izaberite Triumph Tiger 900 Rally Pro i dobićete vešanje koje potpisuje marka Showa s prednjom vilom od 45 mm i potpuno podesivim punjenjem (uz ručno podešavanje predopterećenja), odskoka i potiska. Zadnji amortizer takođe pruža mogućnost podešavanja predopterećenja i odskoka. Hod oslanjanja u ovoj verziji napred iznosi 24 centimetra i 23 cm nazad.

Sve tri varijacije iz ove porodice motocikala dobijaju četvoroklipne kočne čeljusti (u paru) tipa Monoblock na prednjem točku. Nosiće natpis Brembo Stylema i radiće na plutajućim kočnim diskovima prečnika 320 milimetara. Deo postavke kočnog sistema na prednjem točku čini i glavni radijalni cilindar, dok nazad pronalazimo jednoklipne klizne čeljusti i disk prečnika 255 mm. Deo opreme je i optimizovani ABS koji funkcioniše i kada je motocikl pod nagibom. Deo je serijske opreme vozila na oba točka.

Nov Triumph Tiger 900 GT i GT Pro nose felne od 19 inča napred i 17 inča nazad. U pitanju su aluminijumske jedinice s gumama tipa Metzeler Tourance Next. Nasuprot tome, Triumph Tiger 900 Rally Pro ima prednji žičani točak od 21 cola, dok je nazad sedamnaestica. Montirane su mu gume tipa Bridgestone Battlax Adventure.

Linija motocikala Triumph Tiger 900 dobija ekran tipa TFT od sedam inča, dok je deo serijske opreme i opcija konektivnosti My Triumph Bluetooth. Dostupan je i punjač USB tipa C, pa će srećan vašim izborom biti i pametni telefon koji posedujete.

Na primercima s indeksom GT i GT Pro, standardna visina sedišta je podesiva između 820 i 840 milimetara. Na onom s odrednicom Rally Pro, podesiv je između 860 i 880 mm. Naglašeno nisko sedište (koje se takođe može dogrevati) može dodatno smanjiti visinu sedenja za dva santimetra.

Linija Tigera 900 za 2024. takođe ima novi prigušeni sistem za montažu upravljača što bi trebalo da osigura dodatnu udobnost na dugoprugaškim avanturama. Model s indeksom Rally Pro donosi izmešteni guvernal za punih 15 milimetara ka vozaču, čime se računa na bolju agilnost, bilo da se sedi ili da se stoji na motociklu. Deo serijske opreme čine i merači pritiska vazduha u gumama, dok se proizvođač potrudio i da unapredi aerodinamiku (tok vazduha).

Analizirani motocikli se po dimenzijama među sobom razlikuju minimalno. Međuosovinski razmak u verzijama GT i GT Pro je 1.556 milmetara dok je kod varijeteta Rally Pro on 1.551 mm. Nagib i trag točkova na verzijama GT iznose 24,6 stepeni i 102,7 mm, dok je 24,4 stepeni i 116,8 mm kod varijante Rally Pro.

Novi GT je dug 2.305 mm, dok je Rally Pro 2.317 mm. Širina je 930 mm (GT), odnosno 935 mm (Rally Pro). Visina bez retrovizora iznosi od 1.410 do 1.460 mm, zbog prilagodljivog ekrana na GT-ijima, dok je 1.452 do 1.502 mm na opciji Rally Pro. Neto masa varira od 219 do 228 kilograma za varijantu najpodesniju za negostoljubive terene.

Raspoložive boje za Triumph Tiger 900 GT i GT Pro su: Snowdonia White kao standardna, uz dve premijum opcije Graphite/Sapphire Black ili Carnival Red/Sapphire Black. Triumph Tiger 900 Rally Pro dolazi sa serijskom farbom Carbon Black/Sapphire Black, dok premijum ponuda uključuje Ash Grey/Intense Orange ili Matte Khaki Green/Matte Phantom Black.

Cene? Od tržišta do tržišta. U Americi se kreće između 15 i 17,4 hiljada dolara zavisno od verzije. S tim u vezi, najbolje je kontakirati ovlašćenog distributera.

MotoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare