1. Novembra 2023.

Veliki gubici natjerali Ford da uspori proizvodnju EV

Nakon što je odlučio da privremeno zaustavi ulaganja od 12 milijardi dolara, Ford shvata da za pozicioniranje na tržištu električnih vozila nije dovoljno proizvesti električni automobil sa najboljim performansama. 

U trećem kvartalu Ford Motor Company je otkrio pravo stanje kada su u pitanju marže i gubici. Glavni uzrok je kombinacija pada tražnje za električnim automobilima i dampinga cena koji je Tesla inicirao početkom godine.

Ford je uspeo da proda 20.962 električna vozila u trećem kvartalu 2023. godine, nadmašivši General Motors. Ovaj napredak je velikim delom rezultat povećane proizvodnje modela Mustang Mach-E.

Prodaja ovog automobila je porasla za impresivnih 42,5 odsto u trećem kvartalu, sa 14.824 prodate jedinice, od kojih je 5.872 prodato samo u septembru. Međutim, kada se pogledaju brojke kojima se hvali Tesla, u Fordu su s pravom zabrinuti.

Uprkos povećanju broja isporuka električnih vozila, Fordov izveštaj ukazuje na operativni gubitak od čak 1,3 milijarde američkih dolara, što je lošije u odnosu na prethodni kvartal. To je dovelo do zabrinjavajućeg zaključka da je na svakom električnom vozilu prodatom u tom periodu, Ford zabeležio gubitak od oko 36.000 dolara, nadmašivši procenjeni gubitak od 32.350 dolara po EV-u u drugom tromesečju.

Američki gigant se već sprema na gubitak od 4,5 milijardi dolara godišnje.

Šta se krije iza ovih alarmantnih brojeva?

Ford kaže da su gubici posledica velikih ulaganja u električna vozila sledeće generacije i teških tržišnih uslova. Konkretno, mnogi severnoamerički kupci zainteresovani za električna vozila nerado plaćaju više u odnosu na benzinske ili hibridne alternative, vršeći pritisak na cene i profitabilnost električnih automobila.

Da bi se suočio sa ovim izazovom, Ford je preduzeo nepopularne mere. Američka kompanija odložila je otvaranje jedne od dve fabrike baterija u Kentakiju u partnerstvu sa kompanijom SK ​​On.

Međutim, druga fabrika baterija i kompleks Blue Oval City u Tenesiju ostaju na pravom putu. Naravno, Ford ne odustaje od planova za sledeću generaciju električnih vozila, uključujući SUV sa tri reda sedišta i veliki pikap. Ali postoje i druge prepreke za uspeh, piše Klix.

Sporazum sa sindikatom UAW predviđa povećanje plata za 25 odsto za 57.000 radnika u narednih pet godina. To je dodatni pritisak koji će povećati Fordove troškove rada.

Takođe, 41-dnevni štrajk UAW imao je značajan uticaj na poslovanje, što je rezultiralo gubitkom proizvodnje od 80.000 vozila i procenjenom štetom od 1,3 milijarde dolara, što je praktično izbrisalo 1,2 milijarde dolara prihoda iz trećeg kvartala.

U ovom složenom kontekstu, Ford se bori da pronađe svoje mesto na tržištu električnih vozila koje se stalno menja.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare