Nakon što je odlučio da privremeno zaustavi ulaganja od 12 milijardi dolara, Ford shvata da za pozicioniranje na tržištu električnih vozila nije dovoljno proizvesti električni automobil sa najboljim performansama.
U trećem kvartalu Ford Motor Company je otkrio pravo stanje kada su u pitanju marže i gubici. Glavni uzrok je kombinacija pada tražnje za električnim automobilima i dampinga cena koji je Tesla inicirao početkom godine.
Ford je uspeo da proda 20.962 električna vozila u trećem kvartalu 2023. godine, nadmašivši General Motors. Ovaj napredak je velikim delom rezultat povećane proizvodnje modela Mustang Mach-E.
Prodaja ovog automobila je porasla za impresivnih 42,5 odsto u trećem kvartalu, sa 14.824 prodate jedinice, od kojih je 5.872 prodato samo u septembru. Međutim, kada se pogledaju brojke kojima se hvali Tesla, u Fordu su s pravom zabrinuti.
Uprkos povećanju broja isporuka električnih vozila, Fordov izveštaj ukazuje na operativni gubitak od čak 1,3 milijarde američkih dolara, što je lošije u odnosu na prethodni kvartal. To je dovelo do zabrinjavajućeg zaključka da je na svakom električnom vozilu prodatom u tom periodu, Ford zabeležio gubitak od oko 36.000 dolara, nadmašivši procenjeni gubitak od 32.350 dolara po EV-u u drugom tromesečju.
Američki gigant se već sprema na gubitak od 4,5 milijardi dolara godišnje.
Šta se krije iza ovih alarmantnih brojeva?
Ford kaže da su gubici posledica velikih ulaganja u električna vozila sledeće generacije i teških tržišnih uslova. Konkretno, mnogi severnoamerički kupci zainteresovani za električna vozila nerado plaćaju više u odnosu na benzinske ili hibridne alternative, vršeći pritisak na cene i profitabilnost električnih automobila.
Da bi se suočio sa ovim izazovom, Ford je preduzeo nepopularne mere. Američka kompanija odložila je otvaranje jedne od dve fabrike baterija u Kentakiju u partnerstvu sa kompanijom SK On.
Međutim, druga fabrika baterija i kompleks Blue Oval City u Tenesiju ostaju na pravom putu. Naravno, Ford ne odustaje od planova za sledeću generaciju električnih vozila, uključujući SUV sa tri reda sedišta i veliki pikap. Ali postoje i druge prepreke za uspeh, piše Klix.
Sporazum sa sindikatom UAW predviđa povećanje plata za 25 odsto za 57.000 radnika u narednih pet godina. To je dodatni pritisak koji će povećati Fordove troškove rada.
Takođe, 41-dnevni štrajk UAW imao je značajan uticaj na poslovanje, što je rezultiralo gubitkom proizvodnje od 80.000 vozila i procenjenom štetom od 1,3 milijarde dolara, što je praktično izbrisalo 1,2 milijarde dolara prihoda iz trećeg kvartala.
U ovom složenom kontekstu, Ford se bori da pronađe svoje mesto na tržištu električnih vozila koje se stalno menja.