Mark Markes će se trkati za Gresini u premijernoj klasi sledeće godine nakon što je Honda juče objavila da će osmostruki svetski šampion napustiti japanskog proizvođača na kraju 2023.
Zajedničkim dogovorom, Markes i Honda će raskinuti jedan od najplodnijih saveza u istoriji MotoGP-a, koji je doneo ukupno šest svetskih titula tokom jedanaest sezona između 2013. i 2023. godine.
Španac je debitovao sa Hondom 2013. i osvojio šampionat, da bi 2014. ponovio taj rezultat. Španac je dominirao od 2016. do 2019. godine, osvajajući šampionat četiri godine zaredom – pri čemu je poslednji došao sa ogromnih 151 poenom razlike.
Ozbiljna povreda ruke na početku 2020. izbacila ga je iz koloseka. Usledile su četiri operacije tokom 2020. i 2022. godine, dok su ga dva napada diplopije (dvostrukog vida) takođe primorala da propusti trke u ovom periodu.
Uprkos tome što je triput trijumfovao tokom 2021. godine, Markes se na podijumu nije našao još od oktobra te godine, a konkurentnost RC213V se pogoršala u poslednje dve sezone.
Poslednjih sedmica, Markes je povezivan sa prelaskom u Gresini, gde bi vozio godinu dana star Desmosedici, a ta nagađanja su se samo pojačala nakon mlakog prijema prototipa Honde iz 2024. koji je testirao na Mizanu u septembru.
Ovim potezom – koji tek treba da zvanično objavi Gresini – Markes će se sledeće sezone takmičiti sa timom iz Faence zajedno sa svojim bratom Aleksom, koji je očigledno odigrao odlučujuću ulogu u odluci vozača s brojem 93.
Aleks Markes, koji je nakratko bio partner Marka u fabričkom Hondinom timu 2020. godine, prešao je sa LCR-a na Gresini za 2023. i osvojio je podijum na velikoj nagradi Argentine i pobedu u sprintu u Silverstonu.
Iako bi italijanski tim više voleo da zaključi ugovor koji bi trajao duže od 2024. godine, saradnja će imati početnu važnost od samo godinu dana, pošto vozač želi da ima apsolutnu slobodu da razmatra svoju budućnost 2025. godine, kada ističe najveći deo postojećih ugovora.
U principu, time Nadije Padovani, udovice Fausta Gresinija, dodeljena su dva najnovija fabrička motocikla.
Doduše, niko se ne bi iznenadio da Ducati vozaču Markesovog kalibra dodeli najnoviju verziju prototipa – istu sa kojom će nastupati fabrički dvojac Frančesko Banjaja i Enea Bastijanini, ali i vozači Pramac tima, Horhe Martin i Franko Morbideli.
31- godišnji Markes će se s novom etapom u svojoj karijeri suočiti bez pomoći tima koja ga prati još od njegovih Moto2 dana.
Uprkos pokušajima da sa sobom povede svoje tehničare, Markes će sam preći u Gresini, nakon što je Ducati pokazao nespremnost da pokaže unutrašnjost najdominantnijeg motocikla u ovom trenutku inženjerima koji bi 2025. mogli da potpišu za bilo koju konkurentsku kompaniju.
Uprkos raznim izveštajima koji su se pojavili poslednjih nedelja, neki od njih ukazuju na to da je Markesova namera bila da ostane u Hondi, a drugi navode da je već završio prelazak u Gresini. Istina je da ni sam nije bio siguran u to koji kombinezon će nositi naredne godine.
U stvari, obe strane su postavile rok do utorka da razotkriju situaciju koja je postajala neprijatna za sve uključene strane.
Alberto Puđ, menadžer tima HRC-a, radio je poslednjih nedelja na planu koji nije imao drugi cilj osim pokušaja da izbegne odlazak Hondinog asa.
Međutim, mali manevarski prostor koji je imao i odbijanje najrenomiranijih evropskih inženjera da se pridruže timu, odigrali su veliku ulogu u ishodu ove sapunice.
U Japanu se prošlog vikenda ispostavilo da je Honda odlučila da odustane od imenovanja Šiniči Kokubua kao tehničkog generalnog direktora.
Međutim, postavljanje Šina Satoa na tu poziciju pokazalo se kao nedovoljan podsticaj da Markesa ubedi da ostane u ekipi u kojoj je proveo deceniju i s kojom je ostvario 59 pobeda, 101 podijuma i 64 pol pozicije.
Motomagazin.rs