11. Septembra 2023.

“Osmo svjetsko čudo”: Stotine radnika umrlo je gradeći ovaj put, a danas je remek djelo

Postoji nešto kao što nazivamo putovanjem života, a ovo – vožnja neverovatnom Karakorumskom magistralom – jedan je od najozbiljnijih kandidata za tu titulu, posebno ako ste ljubitelj avanturističkih putovanja.

Naime, Karakorum put (poznat i kao Karakorum autoput, KKH, N-35 ili autoput kinesko-pakistanskog prijateljstva) se često naziva osmim svetskim čudom zbog neverovatnog terena kroz koji vodi i truda koji je uložen u konstrukcija. Njegovo ime se često pominje kao primer jedne od najlepših svetskih destinacija, a svakako nosi i titulu jednog od najviših asfaltiranih puteva. Naime, njegova najviša tačka je na veoma visokim 4.714 metara nadmorske visine.

NAJVIŠI GRANIČNI PRELAZ NA SVETU, ALI I ‘NAJVIŠI’ bankomat NA SVETU

Sam put je dugačak 1.300 kilometara i pruža neverovatne poglede, na primer na devetu najvišu planinu na svetu, 8.126 metara visok Nanga Parbat, zatim na ozloglašeni Diran, najopasniju planinu Pakistana, i prelepi Tupopdan, bolje poznata kao Pasu Cathedral. Put Karakorum uglavnom prolazi kroz Pakistan, u dužini od 887 kilometara, a kraći (413 kilometara) kroz Kinu. On povezuje mali grad Hasan Abdal, nedaleko od Islamabada, glavnog grada Pakistana, sa Kašgarom u provinciji Sinđang u zapadnoj Kini.

Zbog svog geografskog položaja predstavlja strateški i vojno važan put. U njemu se nalazi i najviši granični prelaz na svetu – Khunjerab – na nadmorskoj visini od oko 4.700 metara, na kome se, inače, nalazi “najviši“ bankomat na svetu, bankomat Narodne banke Pakistana. Nakon ulaska u Kinu, put Karakoram zvanično postaje Kineski nacionalni autoput 314.

STOTINE RADNIKA IZGUBILO JE ŽIVOTE GRADEĆI PUT

Čuveni put je nekada bio samo deo još poznatijeg Puta svile. Njegove ‘temelje’ je još ranije izgradilo lokalno stanovništvo, a radovi koji su ga pretvorili u ono što je danas zvanično su završeni 1978. godine (iako su česte dogradnje, na primer pet novih modernih tunela 2015. godine). Trajale su čak 20 godina, a put je gradilo najmanje 24 hiljade pakistanskih i kineskih radnika. Mnogi od njih su tu izgubili život, uglavnom u padovima i odronima zemlje i kamenja. U ovom kontekstu pominje se 810 pakistanskih i oko 200 kineskih radnika.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare