Dosta puta smo pisali da su japanski automobilski proizvođači jako uspešni na američkom tržištu po pitanju malih gradskih automobila, pa i krosovera, ali jednu kategoriju koju nikada nisu uspeli da pokore se odnosi na onu u kojoj nastupaju veliki pikap kamioneti. Daleko od toga da je zbog toga što „Jenkiji samo kupuju domaće“, već iz prostog razloga što nikada nisu proučili šta kupci takvih vozila žele i do današnjeg dana im nije jasno da ne mogu da prave veliki kamionet na isti način kao što to rade sa Toyotom Corollom ili Hondom CR-V-om.
Pogledajmo samo prodajne rezultate iz 2022. godine. Fordova F Serija je privukla 653.957 kupaca, pratio je „večiti vicešampion“ Chevrolet Silverado sa 513.354 isporučene jedinice, a bronzana medalja je pripala modelu Ram Trucks (468.344 vozila). Ako bismo pogledali i ostala mesta na listi, videli bismo Silveradovog mehaničkog blizanca, model po imenu GMC Sierra na četvrtoj poziciji (241.522), a na samom dnu ćemo pronaći Toyotinu Tundru (94.429) i Nissan Titan (15.064).
Međutim, kako prenose mnogobrojni mediji, tržište će biti siromašnije za jednog člana, a to je spomenuti Titan. Nissan ga je nedavno osvežio za 2024. godinu i pritom najavio da će to biti poslednja godina kada će biti dostupan u izložbeno-prodajnim salonima.
Titan nikada nije opravdao očekivanja, mada je zapravo skrenuo veliku pažnju na sebe kada je debitovao sada već davne 2003. godine. Pružao je 5,6-litarski benzinac sa 317 konjskih snaga, što je bilo značajno više nego što je ijedan rival mogao da ponudi.
Titan je tada i imao najviše uspeha i to konkretno 2005. godine kada je prodato 86.945 vozila. Druga generacija je stigla 2016. godine sa pomalo drugačijom strategijom od konkurencije. Nissan će da ponudi standardan Titan i nešto veći Titan XL sa Cumminsovim 5,0-litarskim turbodizelom, pa je na taj način imao kamionet koji je zauzimao „zlatnu sredinu“ između lagane i teške kategorije. Takođe je solidno krenuo sa prodajom, ali je ona značajno pala tokom prethodnih godina, čak do te mere da je Nissan odlučio da digne ruke.
I šta je onda novo za 2024. godinu? Pa zapravo – ništa. Nissan nam neće predstaviti neku specijalnu verziju već je zapravo još nekoliko konfiguracija eliminisao i izbor je sada manji nego ikada ranije. I dalje je moguće kupiti Titan sa samo jednom veličinom kabine i prikolice, a paketi opreme su SV, PRO-4X i Platinum Reserve.
Ovaj prvi je uglavnom namenjen obavljanju radničkih poslova, PRO-4X je za one kupce koji vole da siđu sa asfalta, a oni koji uživaju u luksuzu i opremi mogu da izaberu Platinum Reserve. Početna cena iznosi 45.770 američkih dolara i ide sve do 65.840 „zelembaća“ za luksuznu verziju. Spomenuti Cumminsov dizel je odavno eliminisan pa je danas moguće kupiti Titan samo sa 5,6-litarskim benzincem sa 400 „grla“.
Ovaj Nissanov kamionet se inače proizvodi u američkoj saveznoj državi Misisipi i proizvodnja će biti okončana narednog leta. Fabrika će zatim biti prerađena za proizvodnju vozila na struju, a model Frontier će preuzeti ulogu jedinog Nissanovog kamioneta.
Nissane Titanu, počivaj u miru. Sumnjamo da ćeš nekome faliti…
AutoRepublika