5. Augusta 2023.

Bivši FBI agent otkriva kako da prepoznate emocionalno inteligentne ljude

Emocionalna inteligencija nam pomaže da bolje čitamo ljude, razumemo njihova osećanja i znamo kako da ih saslušamo.

Na početku interakcije, posebno u osetljivim situacijama, ljudi koji su emocionalno inteligentni se lako prepoznaju.

Bivši agent FBI, Kris Vos, stekao je važnu veštinu tokom svoje 24-godišnje karijere kao međunarodni pregovarač FBI-a; naučio je kako da sluša i razume druge ljude.

Na primeru, Vos je bio pregovarač u situaciji talačke krize tokom pljačke banke u Bruklinu 1993. godine, gde je telefonski pregovarao sa suprugom pljačkaša.

Da bi rešio konflikt, primenio je tri tehnike koje, kako kaže, ljudi sa visokom emocionalnom inteligencijom često koriste u interakciji sa drugima:

  1. Miran, umirujući glas

U toku pregovora 1993. godine, Vos je koristio tehniku koju je nazvao „The Late Night FM DJ“ – jasan, pomirljiv i miran glas koji je koristan u gotovo svakoj situaciji. Taj ton glasa pokreće neurohemijsku reakciju koja smiruje mozak sagovornika, što omogućava jasan odgovor od oba učesnika u razgovoru.

„Iskreno interesovanje i izražena briga za sagovornika podstiču emocionalnu regulaciju“, objašnjava Vos. „Govoreći jasno i pomirljivim glasom, lako možete smiriti obe strane.“
  1. Ponavljanje sagovornikovih izjava u vidu pitanja

Ogledanje je efikasna tehnika za podsticanje dijaloga sa sagovornikom i prikupljanje informacija. Ogledajte drugu osobu tako što ćete ponoviti neke od ključnih reči koje su koristile u poslednjem pasusu.

Na primer, ako bi pljačkaš rekao: „Imao sam zaista težak dan zbog svog stresa pod kojim sam bio“, Vos bi odgovorio: „Pod kakvom ste vrstom stresa?“

Na taj način ostajete prisutni i emotivno utemeljeni, dok dopuštate pljačkašu banke da nastavi sa pričom, što vam daje vremena za razmišljanje.

  1. Imenovanje sagovornikovih osećanja

Tokom pregovora, Vos je postavio pitanje drugom pljačkašu banke: „Nije bila tvoja greška, zar ne?“ ili „Žao ti je što se to dogodilo, zar ne?“ Oba pitanja ukazivala su na činjenicu da je razbojnik postavljen u bezbedan položaj, što je omekšalo njegov odbrambeni mehanizam.

Ova taktika se koristi kako biste verbalno prepoznali i imenovali osećanja sagovornika. Primeri ovakvih izjava uključuju: „Izgleda da ste u stresnoj situaciji“ ili „Jasno je da niste zadovoljni kako su se stvari ispostavile“.

Visoka emocionalna inteligencija zahteva aktivno i strateško slušanje. Vos je uspeo da ubedi pljačkaše banaka da se predaju i oslobodi taoce jer je uspešno primenio nešto što većina nas verovatno ne bi uradila u sukobu pod velikim pritiskom – slušao je.

Njegovi alati za pregovaranje su laki za upotrebu u svakoj životnoj situaciji. Ako ste u stanju da savladate veštinu slušanja, možete lako koristiti svoju emocionalnu inteligenciju kako biste uspešno razrešili sukobe sa kolegama, supružnicima ili čak uznemirenim tinejdžerima.

Izvor: Citymagazin

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare