U prvom polugodištu je prodaja Audija, uključujući i brendove Bentli i Lamborgini, u Evropi porasla za 24 odsto, a u Sjedinjenim Državama za 30 odsto. Nasuprot tome, na važnom kineskom tržištu plus je bio samo dva odsto.
Audi je u prvoj polovini godine povećao prodaju automobila, ali mu je istovremeno profit opao u odnosu na godinu pre. Promet je porastao za 14,4 odsto, na 34,2 milijarde evra, a zarada je na kraju bila 3,3 milijarde evra, za više od četvrtine manja, saopštila je u petak Folksvagenova filijala u Ingolštatu.
Negativan efekat su imale neke investicije, a uz to je Audi 2022. još profitirao od viših cena polovnih automobila, objasnio je finansijski direktor Jirgen Ritersberger (Jürgen Rittersberger).
U prvom polugodištu je prodaja, uključujući i brendove Bentli i Lamborgini, u Evropi porasla za 24 odsto, a u Sjedinjenim Državama za 30 odsto. Nasuprot tome, na važnom kineskom tržištu plus je bio samo dva odsto, pošto je već i prošla godina bila problematična.
Prvi kvartal je isto bio slab, ali je u drugom Audi ponovo imao snažniji rast od 20 odsto – doduše samo u poređenju sa tankim brojkama iz prošle godine, kada je još bilo problema zbog epidemioloških mera.
“Sve u svemu, prva polovina godine je prošla dobro”, rekao je Ritersberger. Istovremeno je priznao da je ponuda električnih automobila u Kini trenutno slaba i da je konkurencija koja nudi jeftinije automobile žilava. Ipak, Audi planira nove modele.
Folksvagen je u skorije vreme pokazao da nije baš zadovoljan poslovanjem svoje ćerke firme. Zato je pre mesec dana dotadašnjeg direktora Audija Markusa Dusmana (Duesmann) zamenio Gernotom Delnerom (Döllner).
Sa više nego dupliranom prodajom električnih automobila Audi se nada da će do kraja godine udeo tih vozila u ukupnom prometu biti skoro dvocifren. Krajem godine će onda stvarno biti “električni vatromet”, rekao je Ritersberger.
Audi je u velikoj meri potvrdio svoju raniju prognozu za tekuću godinu. Međutim, kompanija očekuje nešto već́e troškove istraživanja i razvoja.
B92.