Volkswagen grupa je investirala u Xpeng kao deo dugoročnog partnerstva koje će uključivati Volkswagenove modele koji se proizvode na platformama kineskog proizvođača električnih vozila.
Nemački gigant će uložiti oko 700 miliona dolara kako bi preuzeo 4,99% udela u Xpengu, po stopi od 4,99 dolara po akciji, i zauzeo mesto u upravnom odboru kompanije.
Opisano kao „sporazum o tehnološkom okviru“, partnerstvo će početi zajedničkim razvojem dva električna vozila srednje veličine samo za Kinu koja će marka Volkswagen prodavati od 2026. godine.
Sporazum će pomoći Volkswagenu da proširi svoju liniju električnih vozila za ključno kinesko tržište, pored trenutne linije ID, koji su zasnovani na sopstvenoj platformi MEB.
Grupa trenutno radi na novoj platformi pod nazivom SSP koja će naslediti MEB, iako je to odloženo zbog problema sa softverom, tako da će novi modeli zasnovani na Xpengu pomoći da se popuni praznina.
Xpeng je osnovan 2014. godine i sada nudi sve veći asortiman premijum električnih vozila, uključujući SUV G9 i limuzinu P7 , u Kini i u brojnim evropskim zemljama.
Kompanija je nedavno lansirala novi SUV, G6, na novoj platformi po meri pod nazivom SEPA 2.0. Ovo omogućava električnu arhitekturu od 800 V, omogućavajući brzo punjenje do 480 kW.
Sporazum sledi partnerstvo između Audija za izgradnju budućih automobila samo za Kinu koristeći platforme koje obezbeđuje postojeći partner u zajedničkom ulaganju SAIC-a, matične kompanije marke MG.
Prvi model iz tog sporazuma biće „u segmentu gde Audi još uvek nije prisutan u Kini“.
Sa oba ugovora, Volkswagen grupa je rekla da će „sve strane“ doprineti svojim „osnovnim kompetencijama“ razvoju mašina.
Dodaje se da je saradnja na budućim platformama za EV predmet daljih pregovora.
Nova tehnološka kompanija Volkswagen Grupe služiće kao razvojni partner za Xpeng.
Šef Volkswagena u Kini, Ralf Brandšteter, rekao je: „U konkurentnom i dinamičnom tržišnom okruženju, koristimo prednosti Volkswagena i naših partnera kako bismo stvorili sinergiju za brže plasiranje dodatnih proizvoda na tržište. Pri tome se fokusiramo na specifične potrebe naših kupaca u Kini.”
Šef kompanije Xpeng He Ksiaopeng je dodao: „Mi ćemo jedni sa drugima deliti tehnologije Smart EV i dizajn i inženjerske sposobnosti svetske klase i učiti jedni od drugih.
„Od osnivanja kompanije Xpeng, razvijali smo kompletne tehnologije od električne platforme do povezivanja i softvera (napredne pomoći vozaču). Uzbuđeni smo zbog mogućnosti da doprinesemo svojom stručnošću strateškom partnerstvu i stvorimo vrednost za Xpeng i naše akcionare.”
AutoRepublika