Prema podacima Agencije za bezbijednost saobraćaja, u Srbiji se godišnje dogodi oko 500 nesreća u kojima učestvuju traktori. Nažalost, za godinu u takvim nesrećama pogine više od 30 ljudi. U vrijeme intenzivnih poljoprivrednih radova traktora je više na putevima, pa stručnjaci upozoravaju na dodatni oprez.
Na putu iz Temerina ka Bečeju je uvijek gužva. Uz put su salaši i njive, pa je dosta i traktora koji koriste magistralu. Janoš Farago kaže da vozači automobila ne razumiju kako traktor funkcioniše u saobraćaju.
“Najbolje da lepo, mirno voziš. Jer oni ‘uskaču’ ispred tebe. Ne gledaju sad. Oni misle da traktor može odmah da stane”, kaže Janoš Farago, traktorista iz Temerina.
Kada se formira kolona na putu, svako skretanje ulijevo je rizik.
Rudolf Tot, poljoprivrednik iz Temerina ističe da drugi učesnici u saobraćaju ne očekuju da će neko da skrene sa asfaltnog puta. Znači ljudi jednostavno samo obilaze i ne obraćaju pažnju. Šta je sad tu problem, malo su i mašine starije, tako da signalizacija možda se ne vidi toliko”, dodaje Tot, prenosi “RTS”.
U više od polovine slučajeva kada strada ili se povrijedi traktorista, razlog je to što traktor nema kabinu ili zaštitni ram. A takvih je oko 100.000 traktora.
“U toku sezone poljoprivrednih radova, najčešće povrede zbog kojih nam se pacijenti javljaju su povrede šake, noge, glave, grudnog koša, i to je uglavnom razlog, umor, alkoholisanost, nepažnja”, kaže Jasmin Osmanović iz Službe hitne medicinske pomoći u Šapcu.
Savjetuje vozače da budu odmorni, da se moraju hidrirati, piti tečnost, vodu, a ne alkohol, prenosi “Telegraf”.
U 41 odsto slučajeva uzrok nezgode sa učešćem traktora je neprilagođena brzina, a u 30 odsto neispravna svjetla ili pokazivači pravca.