Nova YouTube pretnja deo je nastavka agresivne kampanje protiv blokera reklama i neke korisnike upozorava da plejer prestaje da radi posle tri videa sa blokerom
Popularna platforma ponovo eksperimentiše sa kampanjom protiv blokera reklama, kako bi naterala korisnike da pređu na plaćeni servis YouTube Premium. Naime, neki korisnici prijavili su da im je tokom korišćenja iskočila YouTube pretnja u okviru iskačućeg prozora koja ih upozorava da će plejer biti blokiran nakon tri video snimka ukoliko nastave da koriste blokere oglasa.
Na sajtovima kao što je Reddit forum, korisnici su objavljivali slike ekrana sa najnovijim agresivnim upozorenjem u kojem im je YouTube kao alternativu ponudio dve opcije: da nastave da koriste platformu ali bez blokera oglasa ili da probaju YouTube Premium koji se plaća.
Isto kao i u prethodnom testiranju zabrane blokira reklama, iskačući prozor je i ovog puta nudio „objašnjenje“ koje bi trebalo da opravda potez. Naime, platforma ističe da reklame omogućavaju da servis bude dostupan milijardama korisnika širom sveta, a da uz plaćenu verziju reklame nestaju dok kreatori sadržaja nastavljaju da zarađuju.
YouTube pretnja možda samo još više razljuti korisnike
Raniji iskačući prozori samo su upozoravali korisnike da ekstenzije za blokiranje reklama u veb pregledačima nisu dozvoljene na platformi i da je to u suprotnosti sa uslovima korišćenja. Ipak, kako nije veliki broj ljudi prijavio problem, delovalo je da eksperiment možda neće zaživeti.
Sada baš i ne izgleda tako, već deluje da je YouTube čvrsto odlučio da nervira svoje korisnike napadnom kampanjom protiv blokera reklama. Platfroma je potvrdila da su nova upozorenja takođe u fazi testiranja, a portparol je rekao da će YouTube onemogućiti reprodukciju video snimaka „samo ako korisnici ignorišu ponovljene zahteve da dozvole reklame“, piše Engadget.
Ovaj YouTube potez donekle i ne iznenađuje uzevši u obzir da živimo u kapitalističko-konzumerskom svetu, a platforma većinu novca zarađuje upravo preko oglasa, dok ujedno beleži pad prihoda u poslednja tri godišnja kvartala. Međutim, to i dalje ne znači da je potez dobrodošao, niti da će doneti željeni efekat, već upravo kontraefekat.
Treba napomenuti i da na pojedinačnim snimcima ima sve više i više reklama, a na nekima od njih pre početka pojave se čak dva video oglasa koja se ne mogu isključiti dok se ne završe, što svakako doprinosi besu korisnika.
Suprotan efekat bi se svakako mogao odraziti u pravljenju novih platformi i algoritama za izbegavanje reklama na na YouTube platformi, kroz možda neki novi YouTube Vanced, ili sasvim novu platformu za gledanje video snimaka, i to samo iz inata zbog agresivnog pristupa.