Ranije ove godine je saopšteno da će se proizvodnja električnog Porsche Macana od kraja 2023. odvijati u fabrici u nemačkom Lajpcigu, a u međuvremenu je nemački brend objavila i novi najavni crtež ovog modela.
Da bi se pripremio za proizvodnju potpuno električnog SUV-a, Porsche je poslednjih godina unapređivao lokaciju u Lajpcigu. Ceo proizvodni objekat je već u potpunosti napajan električnom energijom iz obnovljivih izvora, a u budućnosti će nemački proizvođač automobila moći da pravi modele sa unutrašnjim sagorevanjem, hibridna vozila i Macan EV na istoj proizvodnoj traci.
Macan EV će biti napravljen na platformi Porschea i Audija “Premium Platform Electric” (PPE), pri čemu će Macan EV koristiti električnu arhitekturu od 800 V.
Macan EV će pokretati dva elektromotora sa ukupno 612KS i 1000 Nm (u top verziji), dok su litijum-jonske baterije od 100 kWh (na brzom punjaču će 25 minuta biti dovoljno da se napuni 10-80 % kapaciteta).
Raspored mase će iznositi 48/52 napred/pozadi, a vozilo će imati upravljanje i na zadnjim točkovima.
Top verzije će standardno dobiti Porsche Torque Vectoring Plus, elektronski kontrolisanu blokadu diferencijala zadnje osovine.
Takođe, u ponudi će se naći točkovi i do 22 inča.
Novi Macan će se prodavati isključivo kao EV, ali će se aktuelni model proizvoditi još nekoliko godina sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Njih dvoje će neko vreme mirno koegzistirati dok SUS Macan ne ode u penziju.
Porsche ima za cilj da više od 50 odsto njegove prodaje bude elektrifikovano (EV ili hibrid) do 2025. godine, a više od 80 odsto do 2030.