“Želimo da prelazak na održiva goriva bude zabavan i uzbudljiv za ljude koji su deo automobilske kulture i koji su automobilski entuzijasti”.
Prodaja električnih automobila skočila je prošle godine 55% i nastavila niz uzastopnih rekorda. Ipak, i dalje je mnogo više vozila koja imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem.
Da inovacije vode svet ka održivoj budućnosti, pokazuju kompanije koje stare automobile pretvaraju u električna vozila, piše Balkan Green Energy News.
Industrija u usponu daje novi život automobilima sa unutrašnjim sagorevanjem, tako što ih pretvara u električna, prenosi eKapija.
“Biti uključen u industriju električnih automobila danas je kao rad sa kompjuterima devedesetih godina prošlog veka”, rekao je osnivač i generalni direktor firme EV West Majkl Brim za CNBC.
Ovaj biznis, sa sedištem u San Dijegu u Kaliforniji, jedan je od pionira u industriji konverzije električnih vozila. Da biste u njegovom servisu pretvorili svoj automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u električni, moraćete da sačekate čak četiri ili pet godina da stignete na red.
Brim kaže da je danas mnogo lakše izvršiti konverziju nego 2009, kada je radnja tek otvorena. Dostupno je mnogo više komponenti, koje nabavlja iz havarisanih električnih automobila.
Ti delovi prolaze testiranje, a zatim se mogu kupiti u kompanijinoj prodavnici. Neke komponente prepravlja, dok druge proizvodi sama.
Kompanije Ford i General Motors već nude komponente za konverziju električnih automobila.
“Želimo da prelazak na održiva goriva bude zabavan i uzbudljiv za ljude koji su deo automobilske kulture i koji su automobilski entuzijasti”, dodao je Brim.
Kreiranje sopstvenog električnog automobila
Pored servisa za konverziju, razvija se i zajednica majstora. Iako su električna vozila vrlo složena, četrnaestogodišnja Fransis Farnam radi na konverziji svog modela Porsche 914 iz 1976. godine.
Automobil je dobila na poklon pre tri godine i, pošto je želela električni automobil, rešila je da ga napravi sama. Čitav proces konverzije beležili na svom Jutjub kanalu Tinkergineering.
“Nadam se da ovo što radim pokazuje da nije previše izazovno, jer ja ovo radim u dvorištu sa tatom”, ističe Fransis.
Završila je sa farbanjem i sada se sprema da u potpunosti rekonstruiše automobil. Internetska zajednica je pomogla njoj i njenom ocu u svim etapama.
Konverzija nije jeftina
Ipak, Džon Volker, urednik časopisa Green Car Reports, navodi da konvertovani automobili trenutno nisu isplativi.
“Postavljanje baterija je veliki izazov, jer jednu bateriju morate da razbijete na više delova i da prilagodite celu konstrukciju automobila kako biste je postavili”, objasnio je i ocenio da ovaj metod još ne može da postane konvencionalan.
Za delove i komponente potrebno je izdvojiti od 20.000 do 30.000 hiljada dolara. Ukoliko delove ne postavljate sami, nego odvezete automobil u specijalizovani servis, to će koštati još toliko.
“Ono što bi moglo da se isplati u većem obimu jeste konverzija specijalizovanih vozila, poput onih za čišćenje ulica, kamiona za odnošenje smeća, jer ta vozila imaju dug životni vek, 20, 25 godina”, izjavio je Volker.
Ti vozni parkovi troše velike količine goriva, a njihovo pretvaranje u električna vozila na sredini njihovog životnog veka donelo bi značajne uštede.