12. Juna 2023.

Prelazak na novi poslovni model prodaje automobila neće biti jeftin za Audi

Stellantis već ovako posluje na velikom delu evropskih tržišta, trokraka zvezda će biti sledeća a lista brendova ne prestaje da raste, iako će fizički objekti i dalje biti prisutni ali sa manje proizvoda nego trenutno.

Ova nova strategija prodaje automobila zavisiće i od prihvatanja šire javnosti, jer postoje neki brendovi za koje se već zna da se neće oglušiti o kupce, već će slušati i proučavati da li postoje praznine u novom formatu. Ali, pre svega, eksperimentisanje je prirodno. Audi je najavio da će svoje električne automobile prodavati direktno kupcima, počev od 1. januara 2024. godine. Za sada samo u Nemačkoj, ali će u narednim godinama biti dodato još tržišta jer je ovo pitanje agencija već duže vreme jedan od najozbiljnijih prioriteta Audija.

Promena modela nije prošla bez problema tokom pregovora sa distributerima. Uprkos činjenici da je margina vremena za prilagođavanje ovoj novoj situaciji više nego izdašna i da nisu uključeni ni modeli sa motorima SUS ni PHEV-ovi, već samo električni, treba napomenuti da će saloni izgubiti prodaju pet modela odmah: Q4 e-tron, Q8 e-tron i e-tron GT, pored novog Q6 e-trona koji će biti u prodaji sledećeg proleća i A6 Sportbacka e-tron koji će stići u drugoj polovini 2024. godine.

Nemački saloni se nisu odlučili za „ratnim“ rešavanjem ovog problema, ali su se okupili da pregovaraju o relevantnoj nadoknadi sa „gospodarom prstenova“. Cena neće biti niska i ova velikodušnost je bila ključna za postizanje cilja, ali drugim brendovima nije bila potrebna da bi odbranili svoj novi poslovni model prodaje na internetu.

Prodavci nemačkog brenda će dobiti fiksnu proviziju od 6 odsto samo za pregovore o prodaji „električara“ u ime proizvođača, pored provizije između 1,5 i 2,5 odsto za pripremu i isporuku, koja će se postepeno smanjivati između 2025. i 2026. i na kraju će biti ukinuta. Tada će fiksna provizija ostati kao naknada koju će dobiti za ovaj poslednji koncept. Ova mera takođe donosi nedostatak za kupce jer će, kao i kod drugih brendova, cene biti fiksne i bez mogućih popusta, pa će biti iste u svim gradovima.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare