31. Maja 2023.

Većina vozila koja već poslije 2025. izađu iz Škodinih pogona biće električna

Međutim, u skladu s procenama uprave, tek nakon 2030. godine će biti moguće konstatovati uravnotežene procente prodaje koji se odnose na baterijska i konvencionalna vozila, barem kada se radi o tržištu Češke Republike.

Ovu tvrdnju je u razgovoru s novinarima lokalnog dnevnika po imenu E15, izneo Martin Jan, s mesta člana upravnog odbora kompanije Škoda Auto, a koji je zadužen za prodaju i marketing. Njegova očekivanja su i ona koja se tiču tržišta cele države. Škodini modeli s konvencionalnim motorima će se najduže proizvoditi u pogonima izgrađenim u Kvasiniju, ustvrdio je takođe on.

„Broj montiranih elektirčnih automobila će prevazići broj koji ilustruje obim proizvodnje onih s motorom SUS, negde posle 2025, dok grubo rečeno, očekujemo da u Evropi do 2030. godine taj odnos bude oko 70 spram 30 procenata, u korist baterijskih četvorotočkaša. U domovini, izjednačenje obima se može očekivati tek nakon 2030. godine,“ kaže Jan.

Kako kaže ovaj menadžer, od tri Škodine fabrike koje posluju u Češkoj, završena je konverzija postrojenja, odnosno upodobljena su za proizvodnju elektromobila, samo u Mladoj Boleslavi i to u prvoj fabrici u kojoj se sklapaju automobili s oznakama Enyaqa. „Druga fabrika u Mladoj Boleslavi, ona u kojoj se trenutno sklapaju sićušni automobili, mora biti preuređena kako bi bila osposobljena za sklapanje električnih modela. Proizvodnja vozila s motorima SUS će se najduže održati u Kvasiniju, ali će i taj pogon biti prilagođen električnim vozilima, što će se desiti u nekom trenutku u budućnosti,“ dodao je on.

Ova izjava baca novo svetlo na planove češke marke, imajući u vidu da su predstavnici proizvođača najavljivali u nedavnoj prošlosti da će do 2030. godine, sve tri fabrike vozila u toj državi proizvoditi komponente za električna vozila, ili i vozila u kompletu.

Inače, Škoda Auto želi da ima ukupno šest električnih modela do 2026. godine, najavljeno je ranije. U isto vreme, ove godine je planirano predstavljanje nove generacije četvorotočkaša s termičkim motorima, uključujući i hibridne modifikacije. Ovaj proizvođač će do sredine tekuće decenije posedovati najrazuđeniji asortiman vozila u istoriji. Kompanija planira da uloži oko 5,6 milijardi evra u elektromobilnost, što bi trebalo da se dogodi u narednih pet godina.

Jan je takođe u razgovoru s novinarima naveo i da će Škoda Auto ove godine sklopiti veći broj vozila u odnosu na prošlu, ali da i dalje neće uspeti da se vrati na kontingent koji premašuje milion jedinica. Tokom prošle godine je širom sveta montirano ukupno skoro 780 hiljada Škoda. Od te cifre, samo se oko 57 hiljada odnosilo na električne automobile zvane Enyaq iV i Enyaq Coupé iV. Ko ima digitron, i to želi, brzo će izračunati da se na baterijske modele Škode, u prošloj godini, 7% proizvodnje odnosilo na baterijske adute.

Inače, 2022. godine, obim proizvodnje Škode je za 22 hiljade jedinica bio inferiorniji od onog iz 2021. što se desilo usled nedostatka mikroprocesora, visokih cena energenata i sirovina. Tako barem tvrde iz upravnog odbora češke firme. Problem s elektronskim komponentama je i dalje veoma živ, odnosno nije rešen do kraja, tvrdi Jan.

„Napuštanje ruskog tržišta i prodaja sredstava koja smo imali tamo, doneće nam minuse u bilansu uspeha. Nasuprot tome, cene energenata se vraćaju u normalu i više ne donose strateške glavobolje nama u rukovodstvu,“ reče on.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare