Agregat koji će pokretati uvodnu modifikaciju G Klase će posedovati četiri cilindra, a odmah bi trebalo kazati i da će takva varijanta terenca biti u prodaji za godinu dana. E sad, tu i jeste kvaka.
Naime, kineski portal Autohome.com je otkrio da je ovako konfigurisan motor sertifikovan u skladu s ekološkim standardom China VI B, pa da stoga nema prepreka da ponovo krene njegova prodaja (na toj teritoriji). Verzija s ovim turbobenzinskim motorom će najverovatnije i dalje nositi indeks G 350 (kao deo bazične ponude), dok će sam agregat razvijati 258 konjskih snaga i 370 Nm najvišeg obrtnog momenta. Pogonska formula predviđa aktivan angažman sva četiri točka, dok će ostati i redukcioni prenos.
Kineski novinari su podsetili da je prodaja alternative pod nazivom Mercedes-Benz G 350 prestala s prodajom u aprilu 2022. godine, a takav SUV je koštao 1.468.000 kineskih juana (što je ekvivalent sumi od 193.640 evra). Možda cenite da je ovde zanimljivo čuti i da je cena osmocilindarskog modela G 500, na početnoj koti od 1.892.000 juana (oko 249.560 evra).
Nema sumnje da će ovaj terenac biti još skuplji kada se pojavi u prodaji, ali će svakako za neku petinu biti jeftiniji od verziji s motorom V8. Ne samo što će naknada za proizvođača biti osetno niža za model s „prepolovljenim“ motorom, već će kupci dvolitarske G Klase uštediti i na poreskim teretima. Ipak, skromnija varijanta neće biti žrtva čerupanja opreme, barem ne u većoj meri. Istina, ispariće neke postavke namenjene terenskoj eksploataciji, dok će i paleta dostupnih prilagođavanja sistema vešanja biti osiromašena. Pride, neće biti dostupna ventilacija u drugom redu sedišta, a i pojedini sistemi nekog nivoa autonomije će biti izostavljeni.
Na kraju da kažemo da nije pametno očekivati ovakvu G Klasu van teritorije Narodne Republike Kine, jer to se neće desiti. Evropljani će imati privilegiju da kupe samo ekstremno skupe G Klase, a među njima se ističe pomenuta električna varijanta. Mercedes-Benz EQG stiže s četiri motora, efikasnom trakcionom baterijom i do sada neviđenim mogućnostima.
AutoRepublika