Ruku na srce, krađu ne obavljaju ozbiljni kriminalci, već u većini slučajeva mlađarija koja želi automobil, kako bi se provozala na nekoliko sati i onda ga ostavila u jarku, pre nego što vlasnik uopšte i primeti krađu.
Oni uglavnom biraju modele napravljene od strane korporacije Hyundai-Kia tokom poslednjih desetak godina jer ih je neviđeno lako ukrasti.
U većini slučajeva je dovoljno razbiti staklo i obiti bravu, a nakon toga kriminalac pali vozilo običnim USB kablom. Štaviše, na društvenim mrežama je moguće pronaći instrukcije, što nam pokazuje ovaj video snimak sa kanala „YouTube“.
Korejci su nešto kao popravljali probleme, ali i dalje na listi najkradenijih vozila u bilo kojoj metropoli ćete obavezno naći Hyundai Elantru, Kiju Soul ili neki sličan model. To je naravno pokrenulo i seriju tužbi. Prvo su političari tih gradova tražili od firme da plati prekovremeni rad koji ulažu policijske snage da bi ušle u trag kriminalcima, a onda su i osiguravajuće kompanije prestale da nude svoje usluge vlasnicima spornih četovotočkaša.
A ako je verovati pisanjima kolega sa sajta Automotive News, Korejce čeka još jedna tužba. Ovaj put se ponovo odnosi na osiguravajuće kuće i one tvrde da je Hyundai-Kia krivac zato što su morali da isplate više od 190 miliona američkih dolara vlasnicima ukradenih automobila. To zapravo nije kraj, pošto oni tvrde da je na listi čak 8,3 miliona vozila (3,8 miliona sa značkom Hyundaija i još 4,5 miliona Kija) koja bi mogla da budu potencijalno ukradena zbog već spomenutog propusta inženjera.
Tužba je pokrenuta proteklog meseca u američkoj saveznoj državi Kaliforniji, a na listi se nalaze neke od najvećih imena. Pričamo o osiguravajućim kućama kao što su Liberty Mutual, Nationwide, American Family i još njih 65. Oni tvrde da su primorani da isplate oko tri hiljade američkih dolara čak i za one osnovne popravke tokom krađa, kao što su razbijeno staklo i zamena brave.
Kada se pritom doda da vozilo obično bude dodatno oštećeno tokom vožnje, isplaćena šteta na kraju iznosi više od deset hiljada dolara, a u nekim slučajevima i preko dvadeset hiljada „zelembaća“. Veliki broj njih nije vredan popravljanja, pa vlasnicima bude samo isplaćena vrednost automobila, a on zatim završi na otpadu i biva prodat za delove.
Korporacija Hyundai-Kia tvrdi da je problem rešen na modelima napravljenim posle 2021. godine, a za one koji su fabrike napustili ranije, postoje određeni softveri, lansirani s ciljem da „krađu učine težim poduhvatom“. To očigledno nije dalo rezultate, pa je pred Korejcima težak posao…
AutoRepublika