Državni zavod za statistiku Nemačke saopštio je da je u prvom kvartalu ove godine 28,2 odsto svih uvezenih električnih vozila bilo iz Kine. Koliko je ovaj skok drastičan najbolje govori podatak da je u istom periodu prošle godine ovo učešće iznosilo 7,8 odsto.
Istovremeno, zabeležen je pad izvoza nemačkih vozila u Kinu, za čak 23,9 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Stoga ne čudi što su pre nekoliko meseci mnogi proizvođači odlučili da snize cene svojih automobila na kineskom tržištu, a sve kako bi povratili bar deo kupaca.
Ovaj problem nije izolovan samo za nemačke automobile, jer je ista situacija i sa japanskim markama. Kinezi su se jednostavno okrenuli domaćim markama i vozilima koja su jeftinija, a svojim karakteristikama ne zaostaju za zapadnim rivalima. Naprotiv.
Ako se vratimo na nemačko tržište, evo još nekih podataka koji govore o dominaciji Kine na tržištu. Tako je u prvom kvartalu 86% uvezenih personalnih računara, 67,8% pametnih telefona i 39,2% litijum-jonskih baterija poreklom iz Kine.
“Mnogi proizvodi za svakodnevni život, kao i roba za energetsku tranziciju, sada u velikoj meri dolaze iz Kine”, saopštila je kancelarija, potvrđujući da nemačka privreda u velikoj meri zavisi od kineske privrede.
Takođe, stiče se utisak da nemačka auto-industrija pomalo gubi korak sa kineskom, baš kao što su mnogi stručnjaci najavljivali poslednjih godina.
I Francuska na udaru
Istovremeno, Nemačka nije jedina zemlja koja doživljava prodor kineskih električnih automobila. Opšte je poznato da Dacia Spring dolazi sa istoka, a u Evropi, a posebno u Francuskoj, zahvaljujući nižoj ceni, beleži značajnu prodaju.
Francuska vlada zato planira da ograniči podsticaje za kupovinu novih električnih automobila isključivo na vozila proizvedena u Evropi.
Kineska auto-industrija je istovremeno povećala udeo na domaćem tržištu, a prošle godine je povećala izvoz četiri puta na oko dva miliona vozila.
Očekuje se da će ove godine izvesti preko tri miliona vozila.