Ovo udruženje je saopštilo da će, između ostalog, podaci o sastavu baterije, karbonskom otisku ili procentu baterije koji se reciklira, morati da budu dostupni javnosti, prenosi Rojters.
Ko god prodaje bateriju, biće odgovoran za to da ona sadrži i “pasoš za baterije” sa traženim podacima, što znači da će proizvođači elektronskih vozila biti odgovorni za baterije koje su u vozilima.
“Zainteresovane osobe”, koje još nisu precizirane, će moči da imaju uvid u detaljnije informacije o sastavu baterije i o tome kako je rastaviti, dodalo je udruženje. Konzorcijum je dodao da se još raspravlja na koji način će se izračunavati karbonski otisak ili procenat baterije koji se reciklira i ko će imati pristup kojim podacima o bateriji.
“Još nismo sve rešili, ali pokazujemo neke kritične tačke koje je važno razmatrati”, rekla je programska direktorka konzorcijuma Sofi Herman. Proizvođači baterija će od 2024. morati da navedu karbonski otisak svojih proizvoda, a od 2027. će morati da se usaglase sa evropskim limitima emisija ugljen-dioksida.