Davno su prošli oni dani u kojima je Renault glumio ludilo s ponudom vozila forme negdašnjeg Espacea, gde je to bio jedan veliki porodični model originalne forme i smelog dizajna. Nakon što je tržište na kombi vozila odreagovalo s prezirom, uprava francuskog brenda se opredelila da i čuveno ime iz sveta MPV, prevede na planetu SUV-ova, pa je u tom duhu novi Renault Espace uvećan do maksimuma.
Kao što znamo, krenulo se od Australa koji je izdužen za 21,2 centimetra, pri čemu je zadnji prepust osetno dobio na dužini. Kada se analizira cenovnik tako koncipiranog četvorotočkaša, nema puno mesta za zabunu. Razlog je taj što se Espace sada nudi samo s jednim pogonskim sklopom. U skladu s modom koja sada vlada, hibridni je i pruža moć od 200 konjskih snaga. Kod ovih Francuza, takvi pogonski sklopovi nose odrednicu E-Tech.
Uvodni nivo ponude je nazvan Techno i on staje pomenutih 44,5 hiljada evra, što je kako rekosmo „za tri soma“ više od identično opremljenog Australa. Naravno, razlika je ta što Espace nudi sedam sedišta, baš kao i, recimo rivalski Peugeot 5008. Veliki SUV je moguće dobiti i sa izdašnijom, podužom listom ugrađenih stavki opreme, pa tako verzija Esprit Alpine staje 47,5 hiljada evra, dok je alternativa zvana Iconic s nalepnicom na kojoj piše cena od 49,5 hiljada evra. S obzirom na specifičnu fiskalno-ekološku politiku galskih vlasti i sistem bonus-malus, važno je naglasiti da u cenu sedmoseda nisu integrisani nikakvi kazneni („zeleni“) penali.
To što je Espace skuplji od kraćeg Australa, očekivano je, ali nismo znali da će novi krosover biti skuplji i od glavnih rivala. Tako je Espace s cenom „nadjačao“ Peugeot 5008 koji u otadžbini košta 38.120 evra u osnovnoj verziji, dok je češka Škoda Kodiaq na koti od 39,1 hiljada evra. Ali ovde bi trebalo uzeti u obzir i to što Espace nudi jači pogonski sklop koji je pride i više energetski efikasan. Dodatno, konkurenti nisu po volji ni pomenutih ekološko-poreskih vlasti, pa se na njih obračunavaju i malusi.
Sve u svemu, deluje da je Espace pozicioniran s cenom u skladu s očekivanjem.
Izvor: AutoRepublika