Koncept utemeljen na limuzini Sonata, imao je olovnu bateriju i nudio domet od 70,8 km, te najveću brzinu 59,5 km/h. Hyundai je proizveo svoje prvo potpuno električno vozilo za komercijalno tržište, i10 Blue On, 2009. i 2010. godine. Ovaj hatchback sa 5 vrata i najvećom brzinom od 130 km/h i dometom od 140 km, bio je ograničen na južnokorejsko tržište. U februaru 2013. godine prvi ix35 sa gorivim ćelijama sišao je sa proizvodne trake, zahvaljujući kom je Hyundai postao prvi proizvođač automobila koji je započeo komercijalnu proizvodnju automobila sa gorivim ćelijama. Ovaj automobil baziran je na prototipu Santa Fe-a iz 2001. godine sa gorivim vodikovim ćelijama i dometom od skoro 600 km koji je bio veliki iskorak kompanije prema stvarno održivoj alternativi motora sa unutrašnjim sagorijevanjem.
Rođenje IONIQ-a – zalet ka elektrifikaciji
Od lansiranja 2016. godine, IONIQ je bio prvi automobil na svijetu za koji je od početka planirano da nudi tri elektrificirana pogonska sklopa u okviru jednog modela – hibridni, plug-in hibridni i potpuno električni. Ovaj model označio je važnu prekretnicu u vrijeme kada su drugi proizvođači bili još u fazi planiranja ili su tek lansirali svoje prve elektrificirane modele. IONIQ je hvaljen zbog svog dizajna, ne samo zbog prepoznatljivosti, već i svojih aerodinamičkih performansi. Glatke linije i fluidni oblik dali su IONIQ-u tada vodeću vrijednost otpora u klasi od 0,24. Hyundaijevo vodstvo u elektrifikaciji ubrzalo se kada je predstavljena električna Kona 2018. godine, koja je ostvarila trenutni uspjeh zbog svog dometa, pristupačne cijene i izvrsnih performansi. Kona Electric osvojila je nekoliko nagrada, uključujući i nagradu za „Najbolji mali porodični automobil“ na prvoj Top Gear dodjeli nagrada za električne automobile, smatrana je jednim od najboljih električnih vozila na tržištu.
Iste godine, predstavljena je druga generacija vozila na gorive ćelije (FCEV), Hyundai Nexo, koja nudi neke od najnaprednijih tehnologija na tržištu. Hyundai je predstavio svoj ambiciozni plan da postane globalni lider u elektrifikaciji 2019. godine. Do 2030. godine kompanija namjerava osigurati 30 posto vozila sa nultom emisijom od svoje ukupne globalne proizvodnje, te ostvariti sedam posto ukupnog tržišnog učešća električnih automobila, te prodati 1,87 miliona modela s nultom emisijom, uključujući 17 EV modela. Do 2035. godine Hyundai je u Europi predan prodaji samo vozila s nultom emisijom i postizanju ugljične neutralnosti u svim fazama proizvodnje i rada. Do 2040. godine 80 posto njegove cjelokupne prodaje bit će vozila sa električnom baterijom ili vozila sa vodikovim gorivim ćelijama.
Koncept 45 postaje IONIQ 5
Hyundai je ispunio svoje obećanje s nizom revolucionarnih koncepata i električnih vozila. Godine 2019. predstavio je koncept 45 EV, koji je pokazao smjer budućeg dizajna marke za električna vozila, te tako odao počast jednom od najslikovitijih vozila u Hyundaijevoj historiji, konceptu Pony kupe. Godine 2020. godine kompanije je predstavila konceptni automobil Prophecy, koji je prikazao Hyundaijevu viziju budućeg dizajna i tehnologije električnih vozila.
Od osnivanja brenda IONIQ u augustu 2020. godine, ovaj Hyundaiev brend otvorio je novo poglavlje u eri elektrificirane mobilnosti lansiranjem crossovera srednje veličine modela IONIQ 5 2021. godine, nakon kojeg su uslijedili limuzina IONIQ 6 (druga polovina 2022.) i IONIQ 7 SUV u 2024. godini. Dugo iščekivani IONIQ 5 prvi je model izgrađen na namjenskoj električnoj globalnoj modulranoj platformi (E-GMP). Impresionirao je kritičare i kupce svojim zapanjujućim dizajnom, vrhunskom tehnologijom i iznimnim performansama. IONIQ 5 je osvojio brojne nagrade, uključujući prestižnu nagradu Red Dot za dizajn, te Svjetski automobil 2022. godine u tri kategorije.
Svjetski automobil godine 2023
Elektrificirani Streamliner IONIQ 6 sa ultra niskim koeficijentom otpora od 0.21. je najniži u proizvodnoj liniji kompanije, a jedan je od najnižih u industriji uopšte, zahvaljujući kom ovaj model ima bolju energetsku efiksanost, odnosno veći domet od 614 km (WLTP kombinirano). Dizajniran i konstruisan da bude posebno mjesto za putovanje, inovativni interijer modela IONIQ 6 podsjeća na čahuru i pruža jedinstveno i drugačije iskustvo u vožnji. Poput IONIQ 5 svestrani i pažljivo dizajnirani interijer prate i ekološki i održivi materijali u unutrašnjosti koji još jedanput predstavljaju iskorak kada su u pitanju električna vozila. Proteklih nekoliko mjeseci IONIQ 6 je osvojio veliki broj prestižnih nagrada, “Saloon of the Year” na GQ dodjeli nagrada, a na Međunarodnom sajmu automobila u Njujorku koji je održan 05. aprila osvojio je trostruku pobjedu – proglašen je za “Svjetski automobil 2023. godine”, “Svjetski električni automobil 2023. godine” i “Najbolje dizjanirani automobil” baš kao IONIQ 5 prethodne godine.
Hyundai N ulazi u elektrificiranu budućnost
Hyundaijev N podbrand visokih performansi također je otkrio RN22e i N Vision 74, dva inspirativna primjera svoje vizije elektrifikacije, u 2022. godini. Ova dva koncepta testiraju i provjeravaju napredne tehnologije kompanije kako bi ih primijenili na buduće modele, te tako dodatno pokazuju smjer kompanije kao vodećem proizvođaču sa nultom emisijom. RN22e spaja IONIQ 6 i E GMP, postavljajući novi standard u električnim vozilima visokih performansi. Hyundai je predstavio svoju drugu generaciju modela Kona u februaru 2022. godine. Razvoj ovog u svakom smislu naprednijeg futurističkog modela počeo je upravo sa električnom varijantom istog – što je nekonvencionalni pristup za dizajniranje vozila koji ujuedno pokazuje Hyundaievu ubrzanu strategiju elektrifikacije.
“Tokom proteklih desetljeća Hyundai je postao lider mobilnosti sa nultom emisijom kroz različite tehnologije poput električne baterije i vodikovih gorivih ćelija. Uspjeh modela IONIQ 5 i novog IONIQ 6 baziran je na našem iskustvu i uspjesima koje smo ostvarili zahvaljujući modelima IONIQ i električna Kona. Sa ovim iskustvom možemo pružiti kupcu mobilnost bez emisije“, rekao je Michael Cole, predsjednik i CEO Hyundai Motor Europe.