Kada počne proces sklapanja, Nevera će za pet nedelja biti u svojoj prepoznatljivoj formi kao najbrži električni automobili na svetu. Kontrola kvaliteta, odnosno statičko i dinamičko ispitivanje, trajaće još oko dve nedelje.
Čitav proces koji se odvija u zagrebačkoj fabrici Jankomir, od sklapanja komponenti do testiranja, prvi put je prikazan hrvatskim novinarima, a ono što upada u oči, čak i iz galerije sa širokim pogledom na proizvodnju neverovatan je red, čistoća i organizacija prostora u kome nastaje prvi ikad sklopljeni automobil u Hrvatskoj, a čija je cena prava sitnica – dva miliona evra, bez posebnih želja kupca, piše Večernji list.
Nevera će se proizvoditi u 150 primeraka. Do sada je jedan isporučen. Još nekoliko njih, od 50 naručenih, spremno čekaju završne provere pre nego što budu isporučene kupcima.
Marko Brkljačić, šef kabineta izvršnog direktora Rimac Group, najavljuje da će preseljenje u kampus Kerestine rezultirati većom industrijalizacijom i automatizacijom proizvodnje. Pojedini delovi proizvodnje ostaće u Jankomiru do završetka započetih projekata.
Nema smisla, objašnjavaju Brkljačić i Marta Longin, šefica komunikacija u Rimac Group, premeštati projekte koji nisu završeni. Takođe, prostor će biti namenjen postprodaji sa velikim finansijskim potencijalom.
Brkljačić navodi da Bugatti, čija je proizvodnja u Francuskoj, gde je i ostala, ima dva do tri puta više prostora za postprodaju nego za proizvodnju.
A za kupovinu Bugattija, brenda starog 113 godina, koja je obavljena u julu 2021. godine, Rimac kaže da se pokazalo kao “win-win” za sve četiri strane – za Rimac i Bugatti, ali i za VW i Porsche.
“Želimo da napravimo vodeću svetsku kompaniju za hiperautomobile koja ujedinjuje oba brenda”, rekla je Marta Longin. Ipak, dodala je da za svaki brend imaju posebnu strategiju.
Rimac koncept sa Neverom je od početka električan, dok će Bugatti imati prelaznu fazu.
Rad na novom modelu
O snazi marke Bugatti dovoljno govori podatak da su automobili ovog brenda rasprodati do 2026. Prošle godine je isporučeno 80 Chirona od ukupno 500 planiranih.
“Već otprilike dve godine intenzivno radimo na novom modelu. Prošle smo godine predstavili prvi model unutar nove grupe i to je poslednji Bugatti sa W16 motorom. Reč je o Mistralu koji je rasprodat i pre nego što je predstavljen javnosti. Naš zadatak je da brend Bugatti podignemo na viši nivo. Sa nama počinje Hybrid Generation 1 faza”, ističe Longin.
Kupovinom Bugattija, međutim, došlo je i do reorganizacije. Danas, odnosno od kraja 2021. godine posluje kao holding kompanija i podeljena je na Bugatti Rimac i Rimac Technology, koji čine Rimac grupu.
Grupacija ima 55 odsto udela u Bugatti Rimac, a najveći pojedinačni akcionar sa 23 odsto je Mate Rimac, koji je generalni direktor sve tri kompanije.
Obilazak proizvodnje bio je i prilika da se sagledaju počeci poslovanja. Poznato je da je Mate Rimac svoj san o najbržem električnom automobilu na svetu započeo iz jedne garaže u Svetoj Nedjelji.
Iako je firma upisana u sudski registar 2009. godine, za svoj početak uzimaju 2011. kada su prvi ljudi zaposleni.
Danas, trinaest godina kasnije, kompanija zapošljava više od 2.000 ljudi, a prema proceni iz maja prošle godine vredi 2,2 milijarde evra. Poređenja radi, pre šest godina, 2017, njegova procenjena vrednost bila je 156 miliona evra.
Do danas je kroz tri kruga finansiranja prikupila 820 miliona evra kapitala. Najveća runda, u iznosu od 550 miliona evra, stigla je prošle godine od Softbanke i Goldman Saksa.
Ponuda za dokapitalizaciju, rekao je Brkljačić, bila je mnogo veća, ali je njihova strateška odluka bila da uzmu “samo” 550 miliona.
Rezultati poslovanja kompanije Rimac Group u 2022. godini još nisu otkriveni. Kažu da su finansijski izveštaji i dalje preliminarni i podložni promenama, pa ne žele da ih objavljuju.
Rast kao rezultat akvizicija
Na nivou kompanije Bugatti Rimac nastavljen je trend uspešne prodaje automobila, a očekuje se konsolidovani prihod od oko 300 miliona evra. Na kraju, dodaju, cilj je profitabilnost svih kompanija u okviru Rimac grupe.
Naravno, kod Nevere su potrebne godine jer je razvoj i proizvodnja automobila koji je osvojio sedam rekorda veoma skup. Kako bi pokrila ovaj trošak, kompanija razvija komponente (baterijske sisteme, električne pogone, elektronske sisteme, komponente korisničkog interfejsa) za brojne klijente iz automobilske industrije.
Sve to rade preko kompanije Rimac Technology, koja zapošljava najviše ljudi, njih ukupno 1300-2000 (Bugatti ima tim od 150 zaposlenih u Francuskoj).
“Razvoj i proizvodnja komponenti razvijali su se zbog potrebe finansiranja razvoja našeg hiperautomobila”, rekao je Brkljačić.
Ova kompanija je prošle godine ostvarila značajan rast prihoda od prodaje u odnosu na 2021. Rast, za koji još nisu otkrili koliki će tačno biti, rezultat je sticanja novih razvojnih projekata za klijente u automobilskoj industriji.
Svaki od ovih projekata je, ističu, dugoročan i donosi prihod tek nakon nekoliko godina.
B92.