17. Marta 2023.

Kada vještačka inteligencija zaprijeti ljudima, oni postaju kreativniji

Napredak veštačke inteligencije, u šta možemo da se uverimo posljednjih meseci, je neverovatan i mnogi se pitaju da li će AI postati toliko napredan i sposoban da će zaista zameniti ljude u većini poslova i šta će onda ljudi raditi.

Iako mnogi nagađaju šta može da se dogodi u tom slučaju – ima i pesimističnih i optimističnih razmišljanja, a tek će vreme pokazati kako će izgledati budućnost u kojoj će veštačka inteligencija biti važan i svakodnevni deo naših života.

Jedan od potencijalnih učinaka veštačke inteligencije na ljude i na posao mogao biti prilično pozitivan jer bi nas AI mogao naterati da budemo kreativniji i efikasniji, odnosno da promenimo način razmišljanja i rada. Na bolje naravno.

Tako se barem pokazalo s poznatom igrom na tabli Go. Nakon što je pre sedam godina veštačka inteligencija pobedila najboljeg igrača Lija Sedola, on se ubrzo nakon toga penzionisao jer je zaključio da je AI postao nepobediv. Ipak, nedavno je jedan amaterski igrač ove igre uspeo da pobedi AI u 14 od 15 partija iskoristivši jedan od propusta u algoritmu, a u čijem pronalaženju je također pomogao AI.

Ali ono što je još važnije u vezi sa ovom igrom jeste da se pokazalo da jednom kada je AI počeo da pobeđuje, ljudi su počeli da menjaju svoje strategije i način igranja. Postali su kreativniji i manje predvidljivi u svojim potezima, u odnosu na period prije nego što je AlphaGo pobedio Sedola, pokazalo je istraživanje koje su sproveli naučnici sa Univerziteta u Hong Kongu i Jejla, a u kojem je analizirano više od 5,8 miliona poteza u ovoj igri odigranih između 1950. i 2021. godine.

Uz pomoć, naravno, veštačke inteligencije, stvorili su statistički indeks nazvan “indeks kvaliteta donošenja odluka” (DQI) pa se njegovom primenom na odigrane poteze pokazalo da je do 2016. iz godine u godinu napredak u igri bio veoma mali.

Prosečno je iznosio 0,2 DQI, dok je u nekim godinama kvalitet igranja čak opao. Ali, nakon što se u igru uključila veštačka inteligencija zabeležen je porast od 0,7 procenata godišnje, pri čemu su profesionalni igrači počeli da koriste novije strategije. Tako je 2018. u čak 88 procenata igara iskorišćena kombinacija kakva ranije nije zabeležena, dok je ta brojka 2015. iznosila 63 odsto.

U istraživanju se naglašava da su, zbog AI, ljudi počeli da menjaju tradicionalne strategije i istražuju nove i inovativne poteze, što je pozitivno uticalo na njihovu sposobnost donošenja odluka.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare