Požari na kontejnerskim brodovima i trajektima se gase ugljen-dioksidom. Taj metod, međutim, ne funkcioniše na električnim automobilima.
Prema rečima nemačkih osiguravača, brodovi bi trebalo da budu opremljeni drugim sistemima za gašenje požara kako bi pružili bolju zaštitu u slučaju požara električnih vozila.
Trenutno korišćena tehnologija zasnovana na CO2 nije dovoljna za zapaljenu litijum-jonsku bateriju, objašnjava Opšte udruženje nemačke industrije osiguranja (GDV).
Sistemi vodene magle visokog pritiska su mnogo praktičniji, a mnogi brodovi to još nemaju. Pored toksičnih gasova, požari iz baterija oslobađaju kiseonik koji održava plamen živim, piše Revijahak.
Industrija osiguranja već godinama poziva na bolju zaštitu od požara na brodovima.
Felicity Ace, koji je prevozio više od 3.800 automobila, nedavno je potonuo u Atlantskom okeanu, a njegovom havarijom, požarom i nepovratnim odlaskom na dno mora pojavila su se brojna pitanja. Jedno od njih je – kako je izbio požar?
Mitsui OSK Lines vlasnik je broda Felicity Ace. Brod ove japanske kompanije prevozio je u SAD poslednju proizvodnu seriju Lamborghini Aventadora, brojne Volkswagene, Audije i automobile marke Porsche…
Potonuće je koštalo Japance 500 miliona dolara. Uzrok požara će verovatno ostati misterija, ali se sumnja da su električna vozila na brodu doprinela žestini požara.b