Sve se zna o smanjenju autonomije električnih automobila na niskim temperaturama, ali neki ljudi očigledno još ne znaju dovoljno.
Uglavnom ovakve priče dolaze iz SAD, ali ih je zgodno preneti kao neku vrstu upozorenja. Dve posade su krenule na put, rastojanje je bilo skoro isto, a problemi slični.
Brat i sestra Alis i Ksavijar Stivenson želeli su da ispune sebi želju i saznaju kako je voziti Teslu. Rentirali su Teslu za putovanje od Orlanda na Floridi do Vičite u Kanzasu.
Put od više od 2.200 kilometara pokazao se kao test strpljenja za oboje. Ksavijer Stivenson je rekao za Biznis insajder da se baterija električnog automobila veoma brzo prazni na putu tokom zime.
Kada su krenuli na put, mogli su da se voze dva i po sata bez ikakvih problema – sve dok nisu došli u oblast ekstremne hladnoće. Kasnije su mogli da voze samo sat i po i morali su da čekaju jedan do dva sata dok se električni automobil puni.
Kada su na kraju dana podvukli crtu, ispostavilo se da su morali da pune električni automobil ukupno šest puta, što je svaki put koštalo između 25 i 30 dolara.
Teslu su inače rentirali od kompanije Hertz. Kompanija je istog dana primila nekoliko pritužbi na Teslinu bateriju. Ekstremna hladnoća u Americi očigledno nije dovoljno upozorenje korisnicima električnih automobila…
Evo još jednog primera. Bil i Džoan Miler su takođe hteli da pređu put dug oko 2.200 km, od Mičigena do Floride, u električnom modelu Kia EV6, ali je par morao da tokom putovanja zaustavi svoj automobil ukupno 12 puta da bi ga napunio.
Električnom automobilu je trebalo između 20 i 55 minuta na svakom od punjača.
B92.